کد خبر: 1136925
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با تأکید بر لزوم پایان محاصره سوریه، گفت که زلزله، یک امتحان اخلاقی و انسانی برای کشور‌هایی است که در ظاهر با ملت سوریه ابراز همدردی می‌کنند، ولی همچنان در محاصره این کشور مشارکت دارند.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که باید محاصره ظالمانه علیه ملت سوریه برداشته شود.

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، با توجه به فاجعه‌ای که به خاطر زلزله، بر سر ملت سوریه آوار شده است، باید با لغو قانون ظالمانه سزار، محاصره ملت سوریه لغو شود.

وی تأکید کرد که این زلزله، یک امتحان اخلاقی و انسانی برای کشور‌هایی است که [در ظاهر با ملت سوریه]ابراز همدردی می‌کنند، ولی همچنان در محاصره سوریه مشارکت دارند.

واشنگتن در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ تحریمی موسوم به «قانون سزار» را در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا علیه سوریه تصویب کرد. این تحریم‌ها پس از سه سال کش‌وقوس میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب کنگره آمریکا رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی وارد فاز اجرایی شد.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه دیروز (دوشنبه)، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

وزارت بهداشت سوریه نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار قربانیان زلزله به ۱۴۴۸ زخمی و ۷۶۹ کشته در استان‌های حلب، لاذقیه، حماه، ادلب، طرطوس افزایش یافته و این آمار نهایی نیست.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار