کد خبر: 1136840
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
امام جمعه قم با بیان اینکه مسئولان در هر کاری باید رضای خدا را مورد توجه قرار دهد، گفت: سیره و سنت اهل‌بیت (ع) به ما می‌فهماند که خدمت به مردم از عبادات اولویت‌دار است و در روایات آمده که امام صادق (ع) برای پرداختن به خواسته فردی و کمک به وی، طواف خانه خدا را نیمه کاره رها کردند.

چهارمین مرحله از آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهرداری قم درحوزه های عمرانی، خدماتی، حمل و نقل، شهرسازی، فضاهای سبز، فرهنگی و ورزشی، با اعتباری بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم طی سخنانی ابراز کرد: ایام الله دهه فجر امسال همزمان با ایام نیمه ماه رجب است که تقارن معنا دار و فرخنده ای است و باید مغتنم شمرده شود.

وی با بیان اینکه عبادت در این ماه شریف بسیار پر فضیلت و و دارای ثواب مضاعفی است، افزود: خدمت به مردم از عبادات اولویت دار است و در روایتی نقل شده که امام صادق (ع) در حال طواف خانه خدا بودند که فردی درخواستی از ایشان کرد، امام طواف خود را نیمه کاره رها کردند و به خواسته این برادر ایمانی پرداختند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) خدمت به مردم برای جلب رضای خداوند را بر اساس سیره و سنت اهل بیت (ع) بسیار ارزشمند دانست و گفت: برخی افراد برای جلب محبوبیت و یا خوشنام شدن و با مقاصد دیگر به مردم خدمت می کنند ولی خدمتی که برای آن پاداش در نظر گرفته شده خدمت به مردم برای رضای خدا است.

وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که می تواند ضمن انجام وظیفه قصد تقرب به خدا و عبادت کند شهرداری است، خاطرنشان کرد: شهرداری وظیفه اش خدمت به مردم است ولی منافاتی ندارد که این کار مردمی موظفی را برای رضای خدا انجام دهد و در این صورت خداوند او را در نزد مردم محبوب می کند.

سعیدی با بیان اینکه مردم باید قدردان خدمتگذاران خود باشند، گفت: به صرف یک انتقاد، حاشیه و یا شایعه نباید نسبت به خدمتگذاران بی انصافی کرد زیرا انصاف این است که آقای سقائیان نژاد در جایگاه شهردار قم خوب کار کرده است و باید این را قدر بدانیم و در این صورت خداوند به مردم خیر بیشتری می دهد.

گفتنی است پس از این مراسم، ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با حضور آیت الله سعیدی وجمعی از مدیران استانی افتتاح شد که بهره برداری از مسیر تندرو بلوار آیت الله بروجردی(ره)، ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر قم، افتتاح ساختمان اداری منطقه یک و بازگشایی خیابان شهدای شهرداری از جمله این پروژه ها بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار