کد خبر: 1136818
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
رفیع‌زاده گفت: برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مبنای گزارش‌دهی به دولت است.

نشست شورای راهبری توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور «علاءالدین رفیع‌زاده» معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی، «قاسم علی‌اکبری» مشاور امور ایثارگران معاون رئیس‌جمهور و نماینده سازمان اداری و استخدامی در نشست شورای راهبری بنیاد، معاونان تعاون و امور اجتماعی و بهداشت و درمان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

رفیع‌زاده در این نشست اظهار داشت: نداشتن برنامه عملیاتی از دلایل اجرایی و محقق نشدن برنامه‌ها است. مهم به نتیجه رسیدن برنامه‌ها است و تخصیص اعتبار هم براساس اجرای برنامه‌ها انجام می‌شود.

طاهر موهبتی ۶۰ درصد اعتبار ارزشیابی مدیران را در گروی اجرای برنامه‌ها دانست و گفت: در سال نخست برنامه عملیاتی بنیاد، کیفیت کمی‌سازی نشده است و به همین دلیل وارد مقوله کیفیت نشده‌ایم، اما برای سال جدید و سال دوم برنامه عملیاتی، این مقوله کمی‌سازی شده است.

موهبتی ادامه داد: سال نخست بحث یکپارچه‌سازی و پیاده‌سازی برنامه‌ها مدنظر بود و سال بعد کیفیت هم در برنامه عملیاتی می‌گنجد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه معاون توسعه مدیریت بنیاد هر استان مسئول پایش استانی است، خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی هم در سطح ستادی و هم استانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و راستی‌آزمایی می‌شود. مبنای گزارش‌دهی به دولت، برنامه عملیاتی بنیاد است و از سال آینده علاوه بر مجموعه بنیاد، نهاد‌ها و سازمان‌های تابعه هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

موهبتی درباره دریافت میزان رضایت خدمات گیرندگان و جامعه ایثارگری گفت: در برنامه عملیاتی سال آینده، برای افرادی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت دریافت کرده‌اند، پیامک ارسال و میزان رضایت آنان اخذ می‌شود.

علی گودرزی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با بیان اینکه ۶ کارگروه برای تدوین برنامه عملیاتی طراحی شده است، گفت: نشست این کارگروه‌ها به ریاست معاون تخصصی مربوطه و عضویت معاونان مرتبط در استان‌ها و مدیران کل استانی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل آمار و فناوری اطلاعات در همه کارگروه‌ها عضو است و کارگروهی از ۸ واحد زیرمجموعه ریاست بنیاد تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به استخراج ۴۸ عنوان برنامه از سند تحول دولت برای بنیاد، اظهار کرد: تا پایان هفته آینده پیش‌نویس اولیه برنامه عملیاتی سال آینده تهیه و ارائه می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: برای برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۹ هدف کلان بر اساس سیاست‌های بالادستی، ۶۴ هدف کمی، ۳۴۶ برنامه و ۲ هزارو ۹۶۱ فعالیت تعریف و برای پایش این برنامه‌ها فرایند خوداظهاری، فرایند ارزیابی انطباق و پس از آن فرایند پایش میدانی در استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این نشست گزارشی از سامانه‌های ایجاد شده و پنجره واحد آن و میزان خدمات‌دهی این سامانه‌ها ارائه کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار