کد خبر: 1136772
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی معتقد است المپیاد ورزشی دانش‌آموزان محلی برای شناخت و کشف ملی‌پوشان آینده است.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی در حاشیه آئین افتتاحیه مسابقات ورزشی والیبال و بسکتبال دانش‌آموزان پسر کشور در شیراز، اظهار داشت: پس از سه سال وقفه به دلیل کرونا، وزارت آموزش و پرورش تصمیم به بازگشایی فضا‌های ورزشی دانش‌آموزی گرفت. بلافاصله بعد از بازگشایی مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان را آغاز و از همان زمان تصمیم به برگزاری مسابقات کشوری ورزش‌دانش‌آموزی در دهه فجر گرفتیم.

بابویی تصریح کرد: این مسابقات ظرفیت خوبی است تا دانش‌آموزان مستعد شناسایی، معرفی و جذب تیم‌های ملی شوند. این مسابقات محلی برای انتخاب اعضای تیم ملی در رشته‌های مختلف ورزشی است و بیش از ۲ هزار ورزشکار دختر و پسر تنها در دو رشته والیبال و بسکتبال در شیراز حضور دارند و ملی‌پوشان از همین جمع انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه ورزش مدارس، تاکید کرد: اگر بخواهیم بیمارستان کمتری احداث کنیم باید ورزشگاه‌های بیشتری بسازیم. به همین خاطر باید تربیت‌بدنی را توسعه دهیم و دولت سیزدهم و مجلس به حوزه ورزش دانش‌آموزی نگاه حمایتی دارند. ما ۱۲۰ هزار مدرسه و ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم و حدود ۳۵ هزار مربی ورزش داریم که تخصصی درس تربیت بدنی را تدریس می‌کنند و این ظرفیت بالایی برای توسعه ورزش است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار