کد خبر: 1136767
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
استان مرکزی و شهرستان‌هایش در حال اجرای برنامه‌ای هستند که با مدیریت بسیج سازندگی سپاه روح‌الله پیش می‌رود و بر اساس آن بازگشت به چرخه تولید کارگاه‌هایی که به خاطر بروز مشکلات عدیده چرخ‌های‌شان از حرکت ایستاده، در دستور کار است. این اقدام در کنار حمایت از کارآفرینان و افرادی است که می‌توانند با سرمایه‌های خرد کار‌های بزرگی انجام دهند. 
 
 
 
سال۱۴۰۰ بسیج سازندگی سپاه روح‌الله مرکزی با تسهیلاتی که پرداخت کرد، توانست برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی کند و با توجه به مبلغ تسهیلات در‌نظرگرفته‌شده برای سال۱۴۰۱ هدف‌گذاری برای ایجاد ۵ هزار شغل توسط این سازمان در استان صورت گرفت که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و مطابق برنامه پیش رفته است. 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه در راستای تحقق منویات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع جهت ایجاد اشتغال برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر در سطح استان، به ویژه روستاها، ضمن تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، رفع فقر، پیشرفت در حوزه عدالت اقتصادی و ارتقای معیشت خانواده‌های روستایی در برنامه قرار دارد، می‌گوید: بر همین اساس بسیج سازندگی به متقاضیان واجد شرایط ایجاد اشتغال، سال گذشته بیش از ۹۰۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است. 
سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی ادامه می‌دهد: برای سال جاری هم با تفاهم صورت‌گرفته و مساعدت استانداری مرکزی مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تسهیلات تکلیفی تبصره۱۶۰ به بسیج سازندگی اختصاص یافت که این تسهیلات در تعامل با بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات و کشاورزی و مطابق تفاهمی که با سازمان بسیج سازندگی داشته‌اند، به واجدان شرایط پرداخت شده است و می‌شود. 
این مسئول ادامه می‌دهد: این تسهیلات در راستای ایجاد کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی و با اهدافی از قبیل حمایت از مشاغل خرد خانگی، کمک به کارآفرینی و تقویت قطب‌های تولیدی استان به جامعه هدف بسیج سازندگی پرداخت شده است. 
به گفته سرهنگ فرامرزی، محوریت ایجاد اشتغال پایدار برای قشر کمتر برخوردار در تسهیلات این سازمان دیده شده و داشتن مدرک آموزشی مرتبط با موضوع طرح کسب و کار، تهیه تضامین بانکی و داشتن طرح کسب و کار از شرایط اولیه پرداخت این تسهیلات است. 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی می‌گوید: از اقدامات شاخص بسیج سازندگی در راستای مأموریت‌های اقتصاد مقاومتی احیای ۲۰کارگاه فرآوری گیاهان دارویی و گلاب‌گیری در روستای خاوه دلیجان است که منجر به حفظ و ایجاد ۱۰۰فرصت شغلی در این روستا شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار