کد خبر: 1136577
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
شریعتمداری:
مدیرمسئول کیهان عفو شمار قابل توجهی از متهمان اغتشاشات اخیر را رخدادی میمون و مبارک دانست که نشان‌دهنده اتمام پرونده ناآرامی‌هاست.

حسین شریعتمداری در برنامه رویداد رادیو گفتگو در خصوص عفو رهبری، تأکید کرد که فریب‌خوردگان اغتشاشات اخیر پس از ابراز ندامت مورد عفو قرار گرفتند.

وی معتقد است این افراد در پی آب به دنبال سراب رفته و متنبه شدند و وقتی ابراز ندامت کردند مورد عفو قرار گرفتند.

نجات از هجمه دشمن

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه قضایی این طیف را از زنجیره فریب دشمن هم آزاد کرد و این آزادی دوم اهمیت بیشتری دارد و ارزشمندتر است.

وی با بیان این که این فریب‌خوردگان با واقعیت آشنا شده و علاوه بر پیوستن به خانواده خود متوجه واقعیت شدند، تأکید کرد که این افراد پیش‌تر درگیر انگاره‌هایی از سوی دشمن شده بودند.

حساب قاتل از متهم جداست

شریعتمداری همچنین گفت: آن‌هایی که دست‌های آلوده به خون دارند، مورد عفو قرار نمی‌گیرند و بایستی در مقابل جرایم خود مجازات شوند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا این اقدام را قابل‌ تقدیر دانست؛ چون حساب فریب‌خوردگان از وابستگان به سازمان اغتشاش جداست.

موضع دستگاه قضا تغییر نکرده

وی با اشاره به سخنان اژه‌ای که تأکید کرد دستگاه قضا تغییر موضع نداده است، تصریح کرد: این مسئله از سویی نشان‌دهنده اقتدار است؛ چون نظام از این که عده‌ای را آزاد کند؛ هیچ نگرانی و دلواپسی ندارد و از دیگر سو نمایان گر شکست اغتشاشات است.

به گفته شریعتمداری، اگر اغتشاشات ادامه می‌یافت، این عفو بافاصله صورت می‌گرفت و آن چه دشمن را نگران کرده، همین مسئله است؛ چون اگر آن‌ها دوست مردم بودند، چرا امروز از ندامت و خروج این افراد از زندان عصبانی است.

تکرار جرم، پشیمان‌کننده خواهد بود

مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: این یک قاعده اسلامی است؛ در سوره توبه خداوند می‌فرماید اگر افرادی از مشرکین پناه خواستند، به آن‌ها پناه بده تا کلام خدا را بشنوند و آن‌ها را به نقطه امن برسان!

شریعتمداری در بخشی دیگر از سخنان خود به نگاه پدرانه رهبری اشاره کرد و افزود: این اتفاق میمون و مبارک است و ضمناً تأکید شده است که اگر آزادشدگان مرتکب جرم مشابه شوند، برخورد بعدی پشیمان‌کننده خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار