کد خبر: 1136573
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
وزیر کشور با تاکید بر لزوم تحقق مهاجرت معکوس از شهر به روستا گفت: قرارگاه جهادی توسعه روستایی در وزارت کشور ایجاد شده و دهیاران باید با برنامه ریزی وظایف خود را انجام دهند. ‎

احمد وحیدی در همایش دهیاران استان مازندران که در ساری برگزار شد با تبریک دهه مبارک فجر، افزود: مناطق روستایی استان در تولید و فرهنگ سازی نقش غیر قابل انکاری دارند که این موضوع دارای اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه روستا‌ها در حوزه‌های مختلف کشور نقش انکار ناپذیری دارند، اظهار کرد: قبل از انقلاب حتی روستا‌هایی که در حوالی شهر‌ها بودند هم از نظر آب، گاز، برق و بهداشت وضعیتی بسیار اسفناک داشتند و حدود ۷۰ درصد مردمی که در این مناطق زندگی می‌کردند، در شرایط بسیار بدی به سر می‌بردند.
وزیر کشور بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به روستا‌ها شد و شاید روستای بسیار کمی داشته باشیم که از آب، برق و گاز برخوردار نباشد.

وحیدی تصریح کرد: با این وجود مهاجرت از روستا به مناطق شهری در سال‌های گذشته قابل توجه بود و باید این مساله را حل کنیم تا مهاجرت معکوس داشته باشیم.

وی مشکل بیکاری جوانان در روستا‌ها و کم توجهی به فرهنگ روستایی را از جمله این دلایل برشمرد و تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در روستا‌های کشور داریم، باید فرهنگ و اقتصاد این مناطق را احیا کنیم.

وزیر کشور گفت: بسیار خوشحال کننده است که در برخی از روستا‌های استان با فرهنگ کار، تلاش و خلاقیت، شغل ایجاد کردند و اکنون محصولات آنان به نقاط مختلف جهان حتی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

وحیدی افزود: جمعیت برخی از این روستا‌ها درصدد مهاجرت به مناطق شهری بودند، اما با ایجاد شغل و همدلی و حفظ آداب و رسوم مناطق، اکنون جمعیت در روستا‌ها ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ مسوولیت برعهده دهیاران است، خاطرنشان کرد: در وزارت کشور قرارگاه جهادی توسعه روستایی ایجاد شده است و دهیاران باید با برنامه ریزی اصولی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار