کد خبر: 1136493
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیام‌هایی خطاب به همتایان خود در ترکیه و سوریه، حادثه زلزله را تسلیت و نسبت به حمایت و ارائه کمک‌های لازم از سوی مجلس اعلام آمادگی کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی زمین لرزه مهیب ترکیه و سوریه که باعث جان باختن تعداد زیادی از شهروندان ترکیه و سوریه شد، پیام تسلیت‌های جداگانه‌ای را خطاب به همتایان خود در این کشور‌ها صادر و طی آن ضمن ابراز همدردی، آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی برای حمایت و ارائه کمک‌های لازم را اعلام کرد.

متن پیام تسلیت قالیباف به رئیس مجلس ترکیه به شرح زیر است:

جناب آقای مصطفی شنتوپ رئیس محترم مجلس ملی کبیر ترکیه

سلام علیکم.

با تأثر و تأسف فراوان از خبر ناگوار وقوع زمین لرزه در جنوب ترکیه و جان باختن و مجروح شدن جمع کثیری از هموطنانتان مطلع شدم.

اینجانب ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به جنابعالی نمایندگان پارلمان دولت و ملت کشور دوست و برادر ترکیه از خداوند متعال برای جانباختگان و خانواده‌های مصیبت‌دیده طلب صبر و شکیبایی و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ طلب شفای عاجل دارم در این راستا ضمن اعلام همدردی مجدد خود، آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی ایران را برای حمایت و ارائه کمک‌های لازم به ملت و دولت کشور دوست و برادر ترکیه اعلام می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

جمهوری اسلامی ایران

همچنین متن پیام قالیباف به رئیس مجلس سوریه به شرح زیر است:

جناب آقای حموده صباغ

رئیس محترم مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه

السلام علیکم ورحمه‌الله و برکاته

با تأثر و تأسف فراوان از خبر ناگوار وقوع زمین لرزه در شمال سوریه و جان باختن و مجروح شدن جمع کثیری از هموطنانتان مطلع شدم.

اینجانب ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به جنابعالی نمایندگان پارلمان دولت و ملت کشور دوست و برادر سوریه از خداوند متعال برای جان باختگان و خانواده‌های مصیبت‌دیده طلب صبر و شکیبایی و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ طلب شفای عاجل دارم. در این راستا ضمن اعلام همدردی مجدد خود آمادگی کامل مجلس شورای اسلامی ایران را برای حمایت و ارائه کمک‌های لازم به ملت و دولت کشور دوست و برادر سوریه اعلام می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

جمهوری اسلامی ایران

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار