کد خبر: 1135975
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیسی در شورای اداری شهرستان ری:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه مدیران و مسئولان بازنگری در عملکرد آنان است، گفت: مسئولان ببینند که آیا وظایف، تکالیف و عملکرد آن‌ها در تراز انقلاب اسلامی است یا خیر؟ فعالیت‌های اداری باید در تراز انقلاب اسلامی باشد.

دکتر سید ابراهیم رئیسی، در پایان برنامه‌های سفر به شهر ری که در قالب بازدید‌های میدانی از شهرستان‌های استان تهران انجام شد، در نشست شورای اداری این شهرستان، با اشاره به اینکه مردم هر کجا که لازم بوده امتحان خود را با حضور در میادین به خوبی پس داده‌اند، گفت: امروز وظیفه ما این است که برای رشد و شکوفایی کشور تلاش مضاعف کنیم و در این راه باید از تجربه پیشینیان هم استفاده کنیم. رئیسی افزود: در ۴۴ سال اخیر مدیران زیادی آمدند و رفتند و تجربیات زیادی بر جای گذاشتند و باید کاری انجام دهیم که در آینده با داوری و قضاوت خوب مردم روبه‌رو شویم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مدیریت اسلامی چهار حوزه پاسخگویی به خداوند، شهروندان، ارباب رجوع و به سلسله مراتب اداری و نظارتی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مدیران کنترل زیرمجموعه‌های‌شان است و باید نظارت کنند که کار‌ها بر روال صحیح و قانونی انجام شود و علت عقب‌ماندگی و وقفه‌های ایجاد شده در کار‌ها را پیدا کنند. رئیسی با تأکید بر اینکه مردم انتظار کار، تلاش و رفاه دارند، تصریح کرد: رفاه و عدالت اجتماعی حق مردم و تقسیم‌بندی عادلانه این منابع وظیفه مسئولان است. وی افزود: مردم خواستار تحقق عدالت هستند و عدالت اداری ایجاب می‌کند که بهترین افراد در صدر کار‌ها حضور داشته باشند و مسئولان متناسب با وظایف‌شان در عمل و اجرا به مردم پاسخگو باشند. همچنین جذب نیروی انسانی و پرداخت حقوق به آن‌ها باید بر اساس عدالت اداری باشد. وی با بیان اینکه پیام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه مدیران و مسئولان بازنگری در عملکرد آنان است، گفت: مسئولان ببینند که آیا وظایف، تکالیف و عملکرد آن‌ها در تراز انقلاب اسلامی است یا خیر؟ رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه نیازمند نگاه تحولی بر اساس اقتضائات انقلاب و انتظارات مردم هستیم، گفت: فعالیت‌های اداری مورد نیاز مردم باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و همه مسئولان هم تلاش کنند تا اینگونه عمل کنند.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مدیران برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب که اخیراً در دیدار با کارآفرینان برتر مطرح شد همه تلاش خود را به کار گیرند، گفت: سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری پایه اساسی رشد اقتصادی است. در برنامه هفتم توسعه، رشد اقتصادی ۸ درصدی در نظر گرفته شده و در حال حاضر به رشد بیش از ۳ درصدی اقتصادی دست پیدا کرده‌ایم.
رئیس‌جمهور افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی به کار مضاعف، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در ادارات نیاز داریم. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ۱۰۱ هزار استاد دانشگاه عضو هیئت علمی در رشته‌های مختلف در کشور حضور دارند، تصریح کرد: با استفاده از این تعداد اعضای هیئت علمی می‌توانیم مشکلات مختلف کشور از جمله آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را برطرف کنیم. رئیسی افزود: همه دست اندرکاران کشور در کنار یکدیگر برای حل مشکلات اجتماعی و کاهش فقر تلاش کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌توانیم در اقتصاد در منطقه حرف اول را بزنیم، تأکید کرد: هم اکنون سهم بالایی در تجارت خارجی در منطقه داریم که این سهم می‌تواند باز هم افزایش پیدا کند. رئیسی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل در کشور داریم، اما درآمد ما از این بخش ۳ یا ۴ درصد اقتصاد کشور است، گفت: سواحل کشور این ظرفیت را دارند که حداقل ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهند. رئیس‌جمهور افزود: زمینه‌های مختلف اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد و با تلاش مضاعف می‌توانیم کار‌های خوبی در این زمینه انجام دهیم. رئیسی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر ضرورت حاکمیت نگاه تحولی در مدیران در راستای تسریع در اجرای مصوبات دولت گفت: باید موانع تولید را برطرف، روند صدور مجوز‌ها را تسهیل و زمینه‌های جذب بیش از پیش سرمایه‌گذار را در کشور فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار