کد خبر: 1135962
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفت: اشکال فنی جدی در یک پست فرعی خط برق فشار قوی، موجب قطع گسترده برق در شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین و حومه آن همزمان با سرمای شدید هوا، شده است.

وی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که وضع دشوار و گستره این حادثه بسیار بزرگ است، به گونه‌ای که بازگرداندن سریع جریان برق امکان ندارد.

به گفته شمیهال؛ پست فرعی برق در منطقه ادوسا که بار‌ها در حملات موشکی روسیه آسیب دیده، دچار مشکل فنی شده و مسئولان برای از سرگیری جریان برق برای تاسیسات زیرساختی حیاتی و بلوک‌های آپارتمانی تلاش می‌کنند که به برق برای گرمایش نیازمند هستند.

دمای هوا در اودسا بندر اصلی اوکراین در دریای سیاه که پیش از جنگ یک میلیون تن جمعیت داشت، روز شنبه ۲ درجه بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود در روز‌های پیش رو به شدت سرد شده و به زیر صفر برود.

شمیهال گفت که به وزارت انرژی دستور داده همه مولد‌های برق فشار قوی را ظرف چند روز به اودسا، انتقال دهد و وزارت امور خارجه از ترکیه درخواست خودرو‌های دارای مولد برق متحرک کند.

به گزارش ۱۸ دی ماه ایرنا، نخست وزیر اوکراین مدعی شد: ۵۰ درصد از شبکه‌های برق کشور در جریان ۱۱ حمله هوایی و ۱۴ موج حملات هواپیما‌های بدون سرنشین روسیه در اوکراین خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد:" هیچ نیروگاهی در اوکراین وجود ندارد که مورد اصابت موشک یا هواپیما‌های بدون سرنشین روسیه قرار نگرفته باشد. نخست وزیر اوکراین مدعی شد: هدف روسیه این است که تمام شبکه‌های برق این کشور را از بین ببرد و مردم ما را مجبور به فرار کند.

شمیهال افزود: روسیه زیرساخت‌های مناطق پرجمعیت اوکراین را هدف قرار می‌دهد و بیش از ۷۰ درصد خسارات ایجاد شده در این کشور به محله‌های مسکونی وارد شده است.

وی همچنین ادعا کرد روسیه مجتمع‌های صنعتی مانند کارخانه تولید مواد شیمیایی، فولاد و زیرساخت‌های مسافرتی را در اوکراین هدف قرار می‌دهد.

شمیهال همچنین پیش بینی کرد خسارت مالی ناشی از جنگ در سال جاری به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد و خواستار کمک مالی به اوکراین برای عبور از زمستان و بازسازی شبکه‌های برق و جاده‌ای شد.

وی گفت: ما از زمان شروع جنگ ۵۴ درصد از سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه را پس گرفته ایم و در زمستان یا هر زمان دیگری قادر به باز پس گیری سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار