کد خبر: 1135924
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
از ابتدای امسال تا دهه فجر تعداد ۳ هزار و ۱۶۲ واحد روستایی در ۱۰ استان کشور احداث و تکمیل شده که توسط رییس‌جمهور افتتاح شد.

از سال۱۳۸۴ و با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی درصد واحد‌های مقاوم‌سازی شده روستایی از ۷ درصد به ۵۱ درصد رسید. از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی ساخت وساز در روستا‌ها و همچنین شهر‌های کوچک به عنوان یکی از متولیان ساخت و ساز نهضت ملی مسکن است. از ابتدای سال جاری تا دهه فجر تعداد ۳ هزار و ۱۶۲ واحد روستایی در ۱۰ استان کشور احداث و تکمیل شده که امروز شنبه ۱۵ بهمن در دهه فجر امسال به وسیله رییس‌جمهور افتتاح شد.

واحد‌های افتتاح شده در بخش روستایی که در دهه فجر افتتاح شد بدین شرح است: استان سیستان و بلوچستان ۴۹۲ واحد، خوزستان ۴۶۲ واحد، کهگیلویه و بویراحمد ۳۹۴ واحد، کرمان ۳۷۰ واحد، خراسان رضوی ۳۰۷ واحد، خراسان جنوبی ۲۷۷ واحد، آذربایجان‌غربی ۲۲۸ واحد، گلستان ۲۲۱ واحد، هرمزگان ۲۱۲ واحد و چهارمحال وبختیاری ۱۹۸ واحد مسکونی در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

لازم به یادآوری است که امروز ۱۵بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر و روز ولادت امام علی (ع) با حضور رییس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ملی و استانی در شهر پرند، ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی در پرند و ۳ هزا رو ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور افتتاح شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار