کد خبر: 1135841
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
مربی دوومیدانی رده پایه زنان گفت: رکورد‌ها در انتخابی دو و میدانی به دلیل نبود امکانات و نبود مسابقات برون مرزی قابل قبول نبود، اما امیدوارم رقابت‌های پیش رو تجربه ورزشکاران را افزایش دهد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیلا ابراهیمی درباره حدنصاب‌هایی که فدراسیون دوومیدانی برای انتخابی تیم ملی جهت اعزام به قهرمانی داخل سالن آسیا تعیین کرده است، اظهار داشت: حدنصاب‌هایی که فدراسیون تعیین کرد کاملا معقولانه است. در هر صورت رقابت در سطح بین‌المللی نیازمند رکورد‌های معقولانه‌ای است. حداقل این دوومیدانی‌کاران باید نزدیک این رکورد‌ها بدوند یا با همین رکورد‌ها به مسابقات داخل سالن آسیا بروند. زیرا اگر غیر از این باشد آن‌ها نمی‌توانند در آسیا رقابت کنند.

وی افزود: اگر تعداد شرکت کننده‌ها در یک سری از رشته‌ها کم باشد باز هم همان دوومیدانی‌کاران با قدرت در آسیا ظاهر می‌شوند. ورزشکاران حاضر در آسیا بسیار خوب و با تجربه بیشتری هستند. برای همین دوومیدانی‌کار باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا به مدال برسد. در برخی از رشته‌ها مدال‌های خوبی داریم و دوومیدانی‌کاران باید به جای اینکه فقط به جا به‌جایی رکورد فکر کنند باید به مدال برسند. انتخاب دوومیدانی‌کاران مستعد برای کسب مدال بسیار اهمیت دارد.

مربی دو و میدانی رده پایه زنان عنوان کرد: برخی از زنان دوومیدانی‌کار در بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی رکورد‌های خوبی زدند، اما مدال‌آوری در این بازی‌ها هم برای آن‌ها اتفاق نیفتاد. هرچند مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا قابل پیش‌بینی نیست دختران پس از کرونا پیشرفت چشمگیری داشتند. شاگردان دختر زیادی دارم که تلاش بسیاری می‌کنند. هر ورزشکاری که بیشتر تلاش کند نتیجه عملکرد خود را می‌بیند. دختران رکورد‌های خوبی را تاکنون جا به جا کردند و حتی به مدال هم رسیدند. موضوعی که بسیار در رده سنی پایه و در بخش دوومیدانی زنان اهمیت دارد.

ابراهیمی درباره انتخابی تیم ملی دوومیدانی، گفت: دختران زیادی رکورد نیاوردند و تنها فرزانه فصیحی رکورد ورودی داخل سالن آسیا قراقستان را به دست آورد و خوشبختانه بدن فوق‌العاده آماده‌ای دارد. کاظمی نیز رکورد پرش سه گام را زد و او همواره در انتخابی‌ها دوم بود؛ اما این بار رکورد سارینا ساعدی را زد و توانست ورودی را کسب کند.

وی یادآور شد: در سه گام هر چند ما با آسیا فاصله زیادی داریم، اما کاظمی می‌تواند خود را در چنین رقابت‌های برون مرزی محک بزند و تجربه کسب کند. فصیحی از همه بهتر بود.

مربی پایه دوومیدانی دختران گفت: رکورد‌ها در انتخابی دوومیدانی به دلیل نبود امکانات و نبود مسابقات برون مرزی قابل قبول نبود. در هر صورت آن‌ها باید در مسابقات برون مرزی زیادی شرکت کنند تا تجربه رقابت با خارجیان را به دست بیاورند.

رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا ۲۱ تا ۲۳ بهمن به میزبانی نورسطان قزاقستان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار