کد خبر: 1135830
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
یک عضو سابق تفنگداران دریایی آمریکا که سابقه حضور در افغانستان و عراق را داشت، طی درگیری‌ها در «باخموت» اوکراین کشته شد.
در شرایطی که مسکو بارها درباره حضور اتباع غربی درگیری‌های نظامی در اوکراین هشدار داده است، رسانه‌های آمریکایی دادند که یک آمریکایی دیگر در اوکراین کشته شده است.

روزنامه «واشنگتن پست» روز شنبه (امروز) خبر داد که «پیت رید» جوان ۳۳ ساله آمریکایی که سابقه حضور در تفنگداران دریایی به عنوان پیاده نظام را داشت، طی درگیری‌ها در خط مقدم جنگ در «باخموت» اوکراین کشته شد.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، پیت رید به عنوان امدادگر و کنشگر فعال در زمینه کمک‌های انسان دوستانه در اوکراین حضور داشت.

«الکس پاتر» همسر این آمریکایی و سازمان غیرانتفاعی که پیت رید تحت لوای آن در اوکراین فعالیت می‌کرد، خبر دادند که او روز پنجشنبه (هفته گذشته) در نتیجه وقوع یک انفجار در درگیری‌های روسیه و اوکراین در «باخموت» کشته شد.

نهادی که این تبعه آمریکایی در آن فعالیت می‌کرد، « Global Outreach Doctors» نام دارد؛ سازمانی که همسر پیت رید مسئولیت و وظیفه آن را «نجات و درمان افرادی که از قحطی و خونریزی‌های مداوم رنج می‌برند» خوانده است.

کشته شدن یک شهروند آمریکایی در شهر باخموت در شرق اوکراین در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر درگیری‌های شدید بین نیروهای این کشور و روسیه در آن انجام شده و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش واشنگتن پست، از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تا به حال، «حداقل ۶ آمریکایی» جان خودشان را در اوکراین از دست داده‌اند.

به ادعای این رسانه آمریکایی، برخی از شهروندان آمریکایی به عنوان نیروی داوطلب به ارتش اوکراین ملحش شده و برخی دیگر از اتباع آمریکایی برای کمک‌های امدادی به مردم اوکراین خود را به این کشور رسانده‌اند.

پیت رید اهل ایالت نیوجرسی آمریکا بود که سال ۲۰۱۷ در سن هجده سالگی به تفنگداران دریایی آمریکا ملحق شده بود و به عنوان پیاده نظام دو بار به افغانستان اعزام شد و در ولایت هلمند با نیروهای طالبان سابقه جنگیدن را داشت.

بنا بر گزارش واشنگتن پست، او سال ۲۰۱۱ از خدمت در ارتش آمریکا کناره‌گیری کرد و به کارهای انسان دوستانه روی آورد.

آخرین سازمانی که او در آن مشغول به کار بود، Global Outreach Doctors بود که طبق اعلام این نهاد غیرانتفاعی، برای ارائه کمک‌های امدادی در مناطق فاجعه زده تاسیس شده بود و در آن نیروهای داوطلب شامل کهنه سربازان آمریکایی حضور دارند.

پیت رید سابقه حضور در عراق، یمن، سوریه و لهستان را داشته و بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین، خود را به این کشور رسانده بود.

کشته شدن یکی دیگر از شهروندان آمریکایی در باخموت در شرایطی انجام شده که در تاریخ ۲۴ فوریه  ۲۰۲۲(پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) با فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، درگیری‌های نظامی این کشور با اوکراین آغاز شد.

آمریکا و متحدان غربی این کشور از ابتدای این جنگ، در حال اعمال فشارهای بی سابقه علیه روسیه و ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین هستند و این روند همچنان ادامه دارد.

مقام‌‎های مسکو با هشدار به واشنگتن و متحدانش درباره تبعات مواضع آنها، بارها گفته‌اند که مسکو به تجهیز تسلیحاتی غربی‌ها در اوکراین پاسخ می‌دهد و سلاح‌های ارسالی آنها برای اوکراین در آتش خواهند سوخت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار