کد خبر: 1135809
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
رئیس شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد سناتورهای این کشور از اعضای پارلمان اروپا می‌خواهند هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و هلند را علناً محکوم کنند و اقداماتی را برای پاسخگو کردن عاملان انجام دهند.
والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) شنبه (چهارم فوریه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد سناتورهای روسیه از اعضای پارلمان اروپا می‌خواهند هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و هلند را علناً محکوم کنند و اقداماتی را برای محافظت از مسلمانان و پاسخگو کردن عاملان انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی اظهار داشت: سناتورهای روس از اعضای پارلمان اروپا می‌خواهند اقدامات افراط‌گرایان رادیکال را به عنوان نمایش نابردباری دینی محکوم کنند و اقداماتی را برای محافظت از آزادی دینی مسلمانان و نمایندگان سایر ادیان و پاسخگو کردن کسانی که مقصر این اقدامات تحریک‌‌آمیز هستند، انجام دهند. 

طی روزهای اخیر کشورهای مسلمان آتش زدن قرآن کریم و اهانت به ساحت و قدس کتاب آسمانی مسلمانان در تعدادی از پایتخت‌های اروپایی را محکوم کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه هم پیش‌تر در بیانیه‌ای اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد را محکوم کرد.

مسکو از استکهلم خواست تا در این زمینه اقداماتی را اتخاذ کند. این اقدام خباثت‌آمیز باعث ایجاد شکاف میان سوئد و کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه شده است. این در حالی است که سوئد نیازمند موافقت ترکیه برای پیوستن به ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. 

از سوی دیگر رئیس بخش روابط کلیسای ارتدوکس روسیه از توهین اخیر به قرآن کریم در سوئد شدیدا انتقاد کرد. «ولادیمیر لگویدا» در کانال تلگرامی خود گفت: سوزاندن قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در سوئد اقدامی خرابکارانه و غیرقابل قبول است.

چندی قبل قبل ترکیه مذاکرات با سوئد و فنلاند بر سر عضویت آن‌ها در ائتلاف ناتو را در اعتراض به اهانت «راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی دانمارکی «تندرو» (Hard Line) در به آتش کشیدن قرآن کریم در  استکهلم، معلق کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار