کد خبر: 1135595
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
گرانی کالاهای اساسی و گوشت در ترکیه موجب به وجود آمدن صف‌های طولانی مردم برای تهیه کالاهای ارائه شده توسط مراکز وابسته به شهرداری‌ها با قیمت‌های نسبتا پایین‌تر است.
 

با کاهش قدرت خرید شهروندان ترکیه به دلیل هزینه‌های بالای زندگی ناشی از تورم پولی، پایتخت آنکارا این روزها شاهد صف‌های طولانی مردم برای تهیه کالاهای ارائه شده توسط مراکز وابسته به شهرداری‌ها با قیمت‌های نسبتا پایین‌تر است.

شهرداری آنکارا یک اپلیکیشن را به نام "Başkent Mobil Market" راه اندازی کرده و روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود که با توجه به وخامت شرایط اقتصادی از شهروندان ترکیه ای پشتیبانی می‌کند، این برنامه، گوشت قرمز و چرخ کرده و مرغ را که از مرغداری و دامداری‌های محلی تهیه می‌شود با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد.

منطقه صحیه آنکارا شاهد اولین فروشگاه‌های فروش گوشت متعلق به این اپلیکیشن بوده که تا پایان ماه مبارک رمضان خدمات خود را در 25 شهر ارائه خواهد کرد.

قیمت هر کیلوگرم گوشت چرخ کرده در این اپلیکیشن حدود 139.5 لیره است در حالی که قیمت آن در فروشگاه‌های زنجیره ای و قصابی‌ها حدود 180 لیره و قیمت هر کیلوگرم گوشت لخم روی اپلیکیشن حدود 149.5 لیره است در حالی که قیمت آن در بازارها حدود 190 لیره است. سهم هر نفر در این اپلیکیشن، 2 کیلوگرم گوشت است‌ مردم آنکارا می‌توانند علاوه بر گوشت قرمز و مرغ، 15 کالای دیگر را با قیمت های مناسب از طریق مراکز فروش مرتبط با اپلیکیشن مذکور دریافت کنند‌.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار