کد خبر: 1135422
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
امام‌جمعه کرج در دیدار با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جماعات استان البرز:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سفر یک‌روزه به البرز پس از استقبال توسط حضرت آیت‌الله حسینی همدانی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با حضور در سالن اجتماعات روحانی شهید علی تمام زاده در سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با جمعی از علما، روحانیون و ائمه جماعات استان البرز دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان داشت: این بیانیه مهم و راهبردی دارای معارف بسیار عمیق و بلندی است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی در ادامه افزود: حضرت آقا در بخشی از این بیانیه در بشارتی می‌فرمایند: «دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود».

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به نقش علما، طلاب و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: روحانیون سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزات و اقدامات خود را علیه نظام طاغوت به رهبری حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) آغاز و سپس برای تثبیت آن اقدام و تا امروز نیز آن را همراهی کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به حضور فعال روحانیت در همه عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: آمار شهدای روحانی نسبت به آمار سایر اقشار جامعه بیشتر است که این مطلب گواه این امر است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه دشمن طی این چند و چند سال برای از بین بردن نظام اسلامی تلاش‌های بی‌شماری کرده و هر دفعه نیز شکست‌خورده است، گفت: دشمن بعد از شکست‌های متوالی در عرصه‌های گوناگون هم‌اکنون به جنگ اراده‌ها روی آورده تا با انواع ترفندهای جنگ هیبریدی و ترکیبی، اراده مردم به‌خصوص جوانان را تضعیف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه در جنگ اراده‌ها اساس و محور کار در دست روحانیت است، گفت: روحانیت باید در این فضا مدیریت میدان را در دست بگیرد و به مقابله با دشمن بپردازد.  آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت «جهاد تبیین» در فضای امروز جامعه، گفت: روشنگری و بصیرت افزایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره خود به این مهم پرداخته و دیگران را به انجام آن توصیه کرده‌اند. 

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم توجه به چهار محور مهم «خودشناسی»، «جریان شناسی»، «دشمن‌شناسی» و «دشمنی شناسی»، گفت: روحانیت در این برهه مهم از تاریخ باید وظایف خود را به‌درستی بشناسد و به آن نیز عمل کند.

گفتنی است در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در سخنانی به اهمیت و وظایف جایگاه روحانیت اشاره کرد و به بیان نکاتی پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار