کد خبر: 1135344
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس مجلس شورای اسلامی:
انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست و استقلال، آزادی و عدالت اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح دیروز در مراسم بزرگداشت دهه فجر، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد، گفت: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم اسلامی نیست؛ مردم اساس این انقلاب هستند و مردم هستند که در میدان هستند و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند. یکی از شاخص‌های مهمی که امام (ره) برای انقلاب گذاشته بودند، مردمی بودن این انقلاب است. قدرت امروز ما در مقابل دشمنان تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند ما نیست، بدون شک آن‌ها بخشی از قدرت ما و مایه افتخار ما هستند و مردم در دفاع مقدس تا امروز این قدرت را تولید می‌کنند، ولی بدانیم که انقلاب ما در قلب یکایک مردم ماست. اگر قلب مردم همراه انقلاب باشد انقلاب به پیش خواهد رفت.
رئیس مجلس تصریح کرد: امروز مردم ما این مطالبه را دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم. یعنی به همان میزان که توجه به حوزه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی داریم که شاخص‌های انقلاب هستند و امام آن‌ها را تبیین کردند به همان میزان هم به اقتصاد مردم فرهنگ جامعه نگاه کنیم.
قالیباف بیان کرد: اگر ما اهداف انقلاب را متوازن پیش نبریم این خواسته انقلاب و مسیر درست نیست؛ وقتی ما بر مردم تأکید می‌کنیم حسنش این است که اگر اشتباه کردیم مردم ناظر هستند و به ما تذکر می‌دهند و انتقاد می‌کنند و اگر لازم شد اعتراض هم می‌کنند. این‌ها اساس انقلاب اسلامی و باور‌های ما از انقلاب اسلامی است.
تکیه بر مردم گره‌گشای مشکلات است
رئیس مجلس شورای اسلامی تکیه بر مردم را گره‌گشای مشکلات دانست و افزود: ما در میانه راه هستیم و سختی‌ها و دشمنی‌های زیادی داریم و البته فرصت‌های بزرگی هم داریم. ۴۴ سال تجربه نشان داده است که آن جایی که بر مردم تکیه کردیم همیشه گره‌گشا و موفق بودیم. مهم این است که ما در این مسیر متوقف و از ریل خارج نمی‌شویم. ان‌شاءالله در این مسیر به مقصد خواهیم رسید و اگر متوقف شویم یعنی ما منفعل شده‌ایم و از سوی دیگر هرکجا مقاومت کردیم به موفقیت رسیدیم.
وی با بیان اینکه باید همیشه دشمن را تحت نظر داشته و از طرح‌های دشمنان آگاه باشیم، تأکید کرد: زیر نظر داشتن دشمن هرگز دلیل بر این نمی‌شود که خودمان را نبینیم و اشکالات خودمان را نبینیم و خودمان را آسیب شناسی نکنیم. توجه به امور و اشکالات خودمان هم لازم است؛ البته اینگونه نباشد که در شناخت مسائل خودمان فقط به نقاط ضعف بپردازیم در اینجا هم مکلفیم دستاورد‌های انقلاب را هم ببینیم و در کنارش ضعف‌های خودمان را هم ببینیم. وقتی حرف از متوازن بودن می‌زنیم باید هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دیده شود.
نقاط ضعف را توجیه نکنیم، حل کنیم
قالیباف بر حل کردن نقاط ضعف تأکید کرد و گفت: نباید نقاط ضعف را توجیه کنیم باید آن‌ها را حل کنیم. ما باید امروز قدرت حل مسئله داشته باشیم و به معنای واقعی، به دنبال خادمی مردم و حل مشکلات مردم باشیم و این از وظایف ماست. وی با بیان اینکه دشمن در همین بستر‌های ضعف سوار می‌شود و آسیب می‌زند، توضیح داد: در حوادث اخیر دشمنان بر ضعف‌های ما سوار شدند و در صدد ضربه به انقلاب بودند. نباید اجازه دهیم با واقع گراییِ واداده، یک نوع کج فهمی در جامعه نهادینه شود. باید گوش به فرمان، ولی مان باشیم و متحد و قوی در این مسیر حرکت کنیم.
قالیباف با اشاره به اینکه ایران دوست‌ترین افراد، امروز انقلابی‌ترین افراد هستند، تأکید کرد: مردم، بسیجیان، ایثارگران و جانبازان برای حفظ این سرزمین چه اسارت‌ها و چه قطع عضو‌ها و چه شهدای عزیزی که برای حفظ این سرزمین تقدیم نکردند. هر کسی که واقعاً دلش برای ایران می‌سوزد و قلبش می‌تپد در خط انقلاب و در مسیر انقلاب است. ایران عزیز و انقلاب اسلامی روحی است که در کالبد این سرزمین دمیده است و این پیمان از هم جدا نشدنی است. وی تصریح کرد: آن‌هایی که یک روز حرف از ناسیونالیسم می‌زدند، انقلاب اسلامی درسی به آن‌ها داد که عزت ایران را الان می‌بینید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار