کد خبر: 1135319
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
مدیرکل سیاسی وزارت کشور مطرح کرد
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با تاکید بر ارزیابی مستمر عملکرد فرمانداران، گفت: با توجه به در پیش بودن مقوله مهم انتخابات لازم است معاونان سیاسی با جدیت بیشتری عملکرد فرمانداران را مورد رصد و پایش قرار دهند.

عبدالله مرادی روز چهارشنبه در همایش معاونان و مدیران سیاسی استانداری‌ها با بیان اینکه نتیجه همه اقدامات و تلاش‌ها باید به ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور منجر شود، گفت: با افزایش سرمایه اجتماعی، مشارکت آگاهانه و داوطلبانه مردم در انتخابات حاصل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: نسبت کارها و عملکرد باید با حوزه سرمایه اجتماعی مشخص شود. از این رو، معاونان سیاسی می‌توانند از ظرفیت‌های احزاب استانی، گروه ها و تشکل‌های سیاسی در افزایش سرمایه اجتماعی بهره گیرند.

مدیریت محیط عمومی استان از دیگر محورهای مورد اشاره مرادی در همایش امروز بود که یادآور شد: ریل گذاری صحیح گفت و گوی سیاسی در استان‌ها از سوی معاونان سیاسی استانداری‌ها یک ضرورت است و این مساله به صورت جدی در استان‌ها دنبال شود.

وی با بیان اینکه گفت و گوی سیاسی با احزاب از طریق خانه احزاب به صورت جدی در دستور کار معاونت سیاسی وزارت کشور است؛ گفت: تاکنون نشست‌های خوبی بین معاونت سیاسی با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی برگزار شده و دغدغه‌ها و اظهارات همه طرف‌ها و جناح‌های سیاسی مطرح شده است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی با بیان اینکه گفت و گویی ارزشمند است که به نقطه اتکایی برای تعامل در حل مسائل کشور تبدیل شود، افزود: با همین نگاه، همایش خانه احزاب با حضور روسای سه فراکسیون اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین برگزار شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

مرادی از معاونان سیاسی استانداری‌ها خواست در استانداری‌ها هم فضای گفت و گو و هم اندیشی میان احزاب و جریان‌های سیاسی استان با محوریت ارتقای سرمایه اجتماعی دنبال شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور افزود: خانه احزاب ظرفیت بزرگی است و این ظرفیت در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد.

تشکل سازی حلقه‌های میانی، موضوع دیگر مورد اشاره مرادی در همایش امروز بود و ادامه داد: باید از ظرفیت جریان‌های دلسوز و دغدغه مند برای پیشرفت کشور استفاده شود. در این خصوص موضوع هیات‌های اندیشه ورز، اندیشکده‌ها و گروههای جهادی در استان‌ها اهمیت دارند.

وی همچنین به ضرورت ارزیابی مستمر عملکرد فرمانداران اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن مقوله مهم انتخابات در کشور لازم است معاونان سیاسی با جدیت بیشتری عملکرد فرمانداران را مورد رصد و پایش قرار دهند و فرمانداری که ظرفیت اداره شهرستان را نداشته باشد مورد رسیدگی واقع شود.

مرادی به موضوع نشاط اجتماعی در استان هم اشاره کرد و گفت: امروز تمام تلاش دشمن به تزریق ناامیدی و یاس معطوف است و در این راستا معاونان سیاسی می‌توانند با ابتکار عمل‌های مختلف نظیر برگزاری جشنواره‌های دانشجویی، قومی و محلی به سهم خود به ارتقای نشاط اجتماعی در استان کمک کنند.

همایش معاونین و مدیران سیاسی استانداری‌ها به ریاست محمد رضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور از صبح امروز همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر آغاز شد.

در این همایش که با حضور معاونان و مدیران سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری‌های سراسر کشور در محل این وزارتخانه در حال برگزاری است؛ آخرین وضعیت انتخابات و پیش بینی امکانات و نیازهای لجستیکی و فنی، موضوعات و مسائل سیاست داخلی همچون حوزه تقسیمات کشوری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار