کد خبر: 1135308
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
شب گذشته شرکت بوئینگ آمریکا آخرین فروند از هواپیما‌های بوئینگ ۷۴۷ را به مشتری تحویل داد و خط تولید این هواپیمای خاطره انگیز را برای همیشه تعطیل کرد.

به گزارش رویترز، شب گذشته آخرین فروند از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ تحویل یک شرکت هواپیمایی شد و شرکت هواپیماساز آمریکایی برای همیشه ساخت این جمبوجت را متوقف کرد.

در مراسم تحویل آخرین بوئینگ ۷۴۷ هزاران نفر از کارمندان شرکت بوئینگ از جمله کسانی که در ساخت این هواپیما نقش آفرینی کردند، حضور داشتند.

این هواپیمای عظیم‌الجثه تا پیش از ساخت هواپیما A۳۸۰ شرکت ایرباس اروپا بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان بود.

بوئینگ ۷۴۷ که ملقب به "ملکه آسمان‌ها" است نخستین‌بار در سال ۱۹۷۰ و توسط شرکت هواپیمایی پن‌امریکن مورد استفاده قرار گرفت. بوئینگ اعلام کرده در ۲۸ ماه این هواپمیا را طراحی کرده است. بوئینگ‌های ۷۴۷ در کارخانه این شرکت در واشنگتن ساخته شد و بوئینگ ادعا می‌کند که از سال ۱۹۶۷ تاکنون خط تولید ۷۴۷ بزرگترین تأسیسات هواپیماسازی در جهان است.

دلیل آنکه تولید بوئینگ‌های ۷۴۷ متوقف شده این است که در سایه تولید هواپیما‌های با مصرف بهینه‌تر سوخت توسط بوئینگ و ایرباس، تقاضا برای این نوع هواپیما‌های پهن‌پیکر به شدت کاهش یافته است.

نرخ تولید بوئینگ ۷۴۷ در شرکت سازنده طی سال‌های گذشته ۶ فروند در سال بوده و این در حالی است که در دهه ۱۹۹۰ و زمان اوج تقاضا برای این نوع هواپیما شرکت پوئینگ ۷۰ فروند ۷۴۷ تولید کرد.

کیم اسمیت، جانشین مدیرعامل و مدیر دو خط تولید ساخت بوئینگ‌های ۷۴۷ و ۷۶۷، اعلام کرده که کارگران خط تولید بوئینگ یا داوطلبانه بازنشست می‌شوند و یا به دیگر بخش‌ها منتقل می‌شوند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار