کد خبر: 1135183
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
سردار حیدرنیا:
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تاکید بر ضرورت تشکیل یک جبهه واحد برای مقابله با جنگ ترکیبی گفت: برخی از اقدامات دشمنان از جمله تروریست خواندن و تحریم سپاه و فرماندهان آن، نشانه استیصال آن هاست.

سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان که در سالن میلاد کرج برگزار شد، گفت: دشمن از ابتدا هجمه های بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران داشته که در عرصه های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم خود را نشان داده اند.

وی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس که جنگ سخت محسوب می شد، جوانان غیور این مرز و بوم در دفاع از تمامیت ارضی ایران به پا خاستند و به مقابله با دشمن برخاستند، مطرح کرد: دسیسه های گروهک های تجزیه طلب، اغتشاشات، ناآرامی و آشوب های دشمن نیز از جمله مصادیق جنگ نیمه سخت هستند که در راستای تضعیف نظام و انقلاب صورت می گیرند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اذعان کرد: دشمن پس از ناکامی در جنگ های سخت و نیمه سخت، بر جنگ نرم متمرکز شد تا بتواند از این طریق به اهداف شوم خود برسد که در همین راستا، اخیرا جنگ ترکیبی را آغاز کرده است. تا پیش از اغتشاشات، جنگ نرم خیلی ملموس نبود اما پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، توطئه های دشمن بیش از پیش آشکار شد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی، اندیشه، فکر، ذهن و اراده نسل جوان و نوجوان ما مورد هدف قرار گرفته است، عنوان کرد: در جنگ سخت، دشمن مشخص است و می توانیم در مقابل او، آرایش جنگی به خود بگیریم، ساز و کار مربوطه را مستقر کنیم و دشمن را شکست دهیم؛ این در حالیست که در جنگ نرم، دشمن به ظاهر پیدا نیست اما اثرگذاری او بر جامعه واضح و آشکار است.

وی هویت زدایی و استحاله انقلاب اسلامی و نسل های ما و وارونه نشان دادن واقعیت های فضای حقیقی در فضای مجازی را از جمله اقدامات قرار گرفته در دستورکار دشمن دانست و بیان کرد: دشمنان در جنگ روایت ها و تحریف واقعیت ها، در بسیاری از مؤلفه ها از ما پیشی گرفتند؛ آن ها موضوعی را که در فضای حقیقی موجود نیست، در بستر مجازی به عنوان یک واقعیت مطرح می کنند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خاطرنشان کرد: با ورود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به زندگی مردم، دشمن به راحتی توانست بر افکار و اندیشه های نسل های ما به ویژه جوانان و نوجوانان تاثیر بگذارد. باید بپذیریم که امروز قضاوت های بسیاری از مردم، بر مبنای واقعیت های موجود در جامعه نیست بلکه بر مبنای تصویری است که دشمن در فضای مجازی نشان داده است.

سردار حیدرنیا جنگ را به معنای صف آرایی دو گروه در مقابل یکدیگر به منظور جلوگیری از تحمیل اراده دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از فتنه ها و آشوب های اخیر به عنوان جنگ ترکیبی یاد کرد زیرا دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته و تمام امکانات، ابزارها و عِده و عُده اش را به منظور تحمیل اراده خود به نسل ما و ضربه زدن به این نظام و انقلاب پای کار آورده است.

وی عنوان کرد: ذات دشمن، دشمنی است و نمی توان از او انتظار دوستی داشت اما در اتفاقات و آشوب های اخیر، مردم به موقع متوجه دسیسه ها و توطئه های دشمن شدند. ما در این جنگ ترکیبی، بعضا غفلت ورزیدیم اما غافلگیر نشدیم زیرا رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خویش در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به کرات نسبت به این موضوعات تذکر دادند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه علیرغم توطئه ها و نقشه های شوم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، پیروز این میدان، نظام مقدس و مردم خوب ما هستند، تصریح کرد: برخی از اقدامات دشمنان از جمله تروریست خواندن و تحریم سپاه و فرماندهان آن، نشانه استیصال آن هاست. بدخواهان این نظام، برخی از سلبریتی های خائن، وطن فروشان، غافلین، سلطنت طلب ها، منافقین و ... را پای کار آوردند اما ناکام ماندند.

سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی هاضمه بزرگی دارد و بیدی نیست که با این بادها بلرزد، مطرح کرد: با توجه به اینکه دشمنی و تهدیدات دشمنان و بدخواهان این نظام و انقلاب تمام شدنی نیست، همه ما باید در یک جبهه فرهنگی قرار گیریم و خاکریزهایی را در مقابل دشمن قرار دهیم که نتواند در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ادراکی و ... ما نفوذ کند.

وی بر ضرورت تشکیل جبهه واحد جریانات و رسانه های انقلابی تاکید و بیان کرد: در روزهای اخیر، بسیاری از اقدامات ما پدافندی بود، بدین گونه که با طرح موضوعی از سوی دشمن، تمام جریانات انقلابی در مقابل او می ایستادند و به شبهات عنوان شده پاسخ می دادند؛ در حالیکه باید آفندی عمل کنیم و جبهه استکبار را دچار استیصال کنیم و اجازه کوچکترین تحرکی را به دشمن ندهیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال مقبولیت و مشروعیت زدایی از انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد: آن ها بر روی امپراطوری رسانه ای خود سرمایه گذاری بسیاری کرده اند زیرا قصد تاثیرگذاری بر جوانان و نوجوانان ما را دارند و به همین دلیل، افکار، اندیشه ها و اراده این نسل را مورد هدف قرار داده اند.

سردار حیدرنیا با تاکید بر اینکه ما نباید اجازه دهیم دشمن به راحتی، فکر، ذهن و اندیشه جوانان ما را تسخیر کند، افزود: جوانان خوش فکر، خلاق، با ذوق و استعداد، هنرمند، باسواد و حکیمی در حوزه رسانه داریم که با بهره گیری از ظرفیت های آن ها می توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم. خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم، به دلیل قابلیت تاثیرگذاری در جامعه، در عرصه جهاد تبیین، وظیفه سنگین و خطیری را بر عهده دارند.

وی ضمن درخواست از اصحاب رسانه جهت انعکاس دستاوردهای بزرگ نظام و انقلاب، خطاب به خبرنگاران بیان کرد: کنشگری فعال و مطالبه گری درست و به حق شما موجب پیشرفت و ترقی کشور می شود. شما باید زبان گویای مردم و طرفدار آن ها باشید و کم کاری ها و نقاط ضعف موجود را فریاد بزنید اما در عین حال، اقدامات و فعالیت های خوب و اثربخش را نیز منعکس کنید.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز یادآور شد: با تشکیل یک جبهه واحد برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، قابلیت شکست آن ها را خواهیم داشت. در صورت هم افزایی مسئولین، اصحاب رسانه و مردم، ظرفیت های ما به مراتب بزرگتر و رفیع تر از تهدیدات دشمن خواهد بود؛ فراموش نکنیم که ما قوی تر از دشمن هستیم و ثابت کرده ایم که در هر میدانی که هم افزا وارد شده ایم، دشمن را به عقب رانده ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار