کد خبر: 1135098
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
۱۲ بهمن ۵۷ رویش بهار آزادگی و آزادی خواهی ملت آزاده و سرافراز ایران اسلامی است، بهاری که بهمن سرد وطن را بهار جاودان تاریخ کرد.

۱۲ بهمن ۵۷ سالروز بازگشت غرور آفرین بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن است، روزی که به عنوان نقطه ای عطف در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد.

۱۲ بهمن ۵۷ سرآغاز انقلابی شد که هیمنه، وقار و ابهت قدرت های استبدادی و استکباری را شکست و میخ سرنگونی را به تابوت طاغوت کوبید.

طلوع خورشید مهر و مهربانی بر جام وطن و آمدن پیر جماران در میان حلقه پر مهر امت دوستدار وطن در ۱۲ بهمن، یادگار گران سنگی است که در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی فراموش نخواهد شد.

۱۲ بهمن طلیعه و رویدادی است از جنس وَالْفَجْرِ، رویدادی که بیانگر یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدیهِمْ است.

این روز، یادمان پیوند ملت آزادی خواهی است که اینک طلایه دار آرمان ظلم ستیزی و استقلال طلبی دیگر ملت های آزادی خواه هستند.

اکنون که ۴۴ سال از ۱۲ بهمن ۵۷ می گذرد اگر چه شمع وجود معمار کبیر انقلاب اسلامی امیدوار آرمیده است اما ملت ایران با آرمان پیر مراد و خلف صالح آن بر همان عهد و پیمان با صلابت تراز هر زمان دیگر ثابت قدم ایستاده اند.

اکنون در یادمان ۱۲ بهمن ۵۷ جام وطن آکنده از چشمه سار مهر پرفروغ پیر جماران است و شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی وحدت کلمه ملت همیشه بیدار ایران است.

آری، ۱۲ بهمن ۵۷ روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان و روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی، یعنی، استقلال و آزادی است.

روزی که در آن نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد.

یادآوری یوم الله ۱۲ بهمن؛ یادآوری رشادت ها، فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی منسجم، خداجوی و پیرو ولایت است که توانست تحت رهبری و هدایت حضرت امام خمینی (ره) و با بهره گیری از دین مبین اسلام در رویارویی با استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کند و بار دیگر نقش تاریخی و بی مانند خود در اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی را تجدید کند.

روزی که در آن همه فریاد زدند، برخیزد، برخیزد، ای شهیدان راه خدا، هان برخیزید که خورشید آزادگی و آزادی از پنجره شرقی ترین صبح صادق طلوع کرده و جایتان خالی است.

خورشید خجسته فام انقلاب اسلامی ایران، از مشرقی ترین پنجره رو به آفتاب، بر سرزمین عشق تابیدن گرفته است و صور اسرافیل از نای فجر بار دیگر بر عالم و گیتی طنین انداز می شود.

خون عاشورا در رگ زمین جاری و ایران اسلامی سراسر کربلایی دیگر می شود، تا قیام امام حسین (ع) علیه یزیدیان، در بهمن ۵۷ با رسالت خمینی (ره) ناتمام باقی نماند.

اکنون فریاد و بانگی فرا می رسد، که برخیزید ای شهیدان و عالم سکوت می کند. هوا دلپذیر می شود، خون درون رگ گیاه بجوش می آید و گل و لاله از خاک بر می دمد و پرستو دگر بار نغمه بازگشت و رهایی بر می آورد، "که یاد یار مهربان آید همی" و فرشته ای بر دیو زمان مستولی می شود، که گویی تمامی کتاب های آسمانی نوید این فتح عظیم را داده بودند.

اکنون فریاد رسا و غریو "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" علیه "استعمار، استبداد و دین زدایی" از سینه های سرخ پر از گلوله، از سینه های سرخ پر از درد، از سینه های سوخته ۷۲ پروانه عالم را پر می کند.

همه آماده، آمده بودند، تا توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر نداشته باشد و نداشت. همه آماده اند و آمده اند، تا فریاد بر آورند و قیام حسین (ع) را به انقلاب اسلامی ایران پیوند بزنند، پیوندی مبارک و اینک طلیعه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، جان دوباره به ستمدیدگان عالم می بخشد.

آن روزها هیچکس "خودش" نبود، عشق حرف اول را می زد و شهادت حرف آخر را، قلب هایمان در کوثر ایمان شست و شو یافته بود و امروز ادامه آن روزها است، دشوارتر از آن روزها.

در امتداد خطی که هزار هزار چشم شهید به تماشای ما ایستاده و هزار هزار قلب پاشیده، گوش به صدای گام هایمان سپرده اند.

دهه فجر انقلاب اسلامی، یادآور حماسه ها و رشادت های جوانان در طول تاریخ سرنوشت ساز انقلاب خون بار ایران است که برای به دست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جان خود را نثار کردند.

و اکنون خورشید فجر بار دیگر در آستانه طلوع چهل و چهارمین بهار آزادی انقلاب اسلامی با تاریخی سراسر شگرف دمیدن گرفته و بوی نسل شقایق در همه جا پیچیده است.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار