کد خبر: 1134506
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
مدیر اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از آغاز اجرای این طرح از امروز در ۳ استان دیگر خبر داد.
 

حمید فرداد مدیر اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: پس از اجرای آزمایشی این طرح در استان هرمزگان، این طرح از امروز در 3 استان دیگر اجرایی می‌شود.

وی افزود: استان های قزوین، گیلان و مرکزی 3 استانی هستند که از امروز اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در آن‌ها آغاز می‌شود.

در قالب این طرح، برای حفظ قدرت خرید مردم قیمت 10 قلم کالای اساسی بر مبنای شهریور 1400 محاسبه و دولت براساس سبد کالای مشخص شده، مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

همچنین در این طرح، مردم می‌توانند طبق نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

به گفته فرداد، بر اساس این طرح یارانه یک ماه زودتر در حساب سرپرست خانوار شارژ می شود و فرد 10 قلم کالای اعلام شده را بعد از شارژ اعتبار می تواند خریداری کند به این صورت که بخشی از قیمت کالا را خودش پرداخت می کند و بقیه از یارانه ماه بعد برداشت می شود. کالاهای شامل این طرح عبارتند از شیر، پنیر، ماست، مرغ،‌ تخم مرغ، ماکارانی، شکر و برنج.

وی در مورد نحوه خرید بر اساس این طرح گفت برای مثال روغن مایع 810 گرمی قیمتش 62 هزار تومان است. شهریور 1400 قیمت این کالا 14 هزار تومان بوده است. شما 14 هزار تومان را نقدا پرداخت می کنید و 48 هزار تومان باقیمانده از یارانه پرداخت می شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار