کد خبر: 1134356
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
۶۳ پروژه کشاورزی در استان کرمانشاه با هدف اشتغالزایی برای ۲۷۰نفر در دهه فجر امسال افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

علی چاله‌چاله، رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۶۳ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۷۰ نفر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، افزود: این پروژه‌ها شامل ۳۷ پروژه در زیر بخش آب و خاک، هفت پروژه باغبانی، ۱۴ پروژه تولیدات دامی و پنج پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی است.
وی افزود: برای ۳۷‌پروژه آب و خاک ۲۸ میلیارد و ۹۸۸میلیون تومان هزینه شده که شامل ۱۵ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان اعتبار عمرانی و ۱۳ میلیارد و ۳۶۱میلیون تومان آن هم سهم مجریان طرح‌هاست و اشتغالزایی برای پروژه‌ها بخش آب و خاک نیز ۱۶۵نفر خواهد بود. این مسئول در تشریح پروژه‌های باغبانی گفت: در زیر بخش باغبانی هفت پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۲۵میلیون تومان افتتاح خواهد شد که ۱۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون آن نیز سهم مجریان پروژه‌ها بوده که اشتغالزایی این طرح‌ها نیز ۲۵نفر خواهد بود. چاله‌چاله در ادامه به پروژه‌های تولیدات دامی اشاره کرد و افزود: در بخش تولیدات دامی نیز ۱۴پروژه با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر افتتاح خواهد شد.
وی در پایان پروژه‌های صنایع تبدیلی را شامل پنج پروژه با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش شامل ۳۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۶ میلیارد تومان سهم مجریان پروژه‌ها بوده که در این زیر بخش نیز اشتغالزایی پروژه‌ها ۳۰ نفر خواهد بود.
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به وضعیت خوب کشاورزی در این استان گفت: رتبه اول تولید نخود، رتبه سوم کشور در تولید چغندر قند، رتبه دوم کشور در تولید جو، رتبه دوم تولید ذرت دانه‌ای، رتبه هفتم در تولید کلزا و گوجه فرنگی موجب‌شده تا به یکی از قطب‌های کشاورزی در میان استان‌های کشور تبدیل شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار