کد خبر: 1134355
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان در گفتگو با «جوان»:
مدت‌هاست که اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌های زنجان آغاز شده و در این راستا می‌توان به مباحث مختلفی از جمله آبرسانی به مناطقی که به آب شرب دسترسی ندارند، ساخت خانه محرومان، اجرای طرح جهاد روشنایی و عملیاتی‌کردن پروژه‌های اشتغالزا در حوزه‌های مختلف اشاره کرد
سجاد مرسلی

مدت‌هاست که اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌های زنجان آغاز شده و در این راستا می‌توان به مباحث مختلفی از جمله آبرسانی به مناطقی که به آب شرب دسترسی ندارند، ساخت خانه محرومان، اجرای طرح جهاد روشنایی و عملیاتی‌کردن پروژه‌های اشتغالزا در حوزه‌های مختلف اشاره کرد. به سراغ سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان رفتیم تا در گفت‌وگویی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های این نهاد برای آینده بیشتر آگاه شویم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از ثبت هزار و ۳۵۰ گروه جهادی در سامانه اطلس خبر داده و می‌گوید: این گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف عمرانی، آبادانی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعالیت کرده و به ارائه خدمات می‌پردازند که در مدت فعالیت‌های‌شان توانسته‌اند منشأ خیر برای بسیاری از مناطق کم‌برخوردار باشند.
سردار ابوالفضل طهماسبی به طرح پایش واحد‌های صنعتی نیز گریزی زده و می‌افزاید: در این راستا خوشبختانه بیش از هزار واحد صنعتی مورد پایش قرار گرفته که نتایج مثمرثمری برای جامعه داشته است.
این مسئول اقدامات انجام شده توسط سپاه و بسیج را برنامه‌ریزی شده و در جهت رفع مشکلات موجود عنوان کرده و ادامه می‌دهد: برگزاری یادواره شهدای جهادگر و تجلیل از ۳۲ خانواده، اجرای رویداد گنج و حمایت مالی از ۶۵ طرح برتر در استان، انجام شیفت ایثار به همت کارگران بسیجی، برپایی رزمایش جهادگران فاطمی یک و ۲ و برگزاری بیش از ۲ هزار دوره توانمندسازی برای جهادگران و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.
وی با اشاره به رزمایش جهادی خدمات دامپزشکی تصریح می‌کند: این رزمایش با همکاری سازمان دامپزشکی در ۷۳ روستا برگزار شد و ۷۵ هزار رأس دام سبک و سنگین و ۴۲ هزار طیور واکسینه شده‌اند.
به گفته سردار طهماسبی پروژه‌های قرارگاه کوثر می‌تواند گام بزرگی در جهت رفع گرفتاری‌ها و کمبود‌ها باشد که در همین راستا ساخت ۴۸ واحد مسکونی و ۸۲ پروژه محرومیت‌زدایی قرارگاه کوثر در دست پیگیری است و بعد از اتمام کارها، خانه‌ها تحویل خانواده‌های هدف خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره جهاد گران استان زنجان که روز گذشته (یک‌شنبه) انجام شد نیز اشاره کرده و می‌گوید: این جشنواره برگزار شده و سپاه همواره در تمام مصائب و مشکلات همراه مردم است. خدمت به مردم به ویژه در مناطق محروم از مهم‌ترین اهداف این نیروی مردمی است که با تمام توان و ظرفیت گروه‌های جهادی خدمات‌رسانی ادامه خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به اینکه در راستای جهاد روشنایی ۳ هزار پنل خورشیدی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در روستا‌ها ساخته خواهد شد، ادامه می‌دهد: خانواده‌های متقاضی می‌توانند تا ۲۵ بهمن سال جاری در سامانه ثبت‌نام کنند که خوشبختانه تاکنون ۵۵۶ نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که یکی از مزایای این طرح اشتغالزایی در روستاهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار