کد خبر: 1134247
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در نقاط مختلف کشور خبر داد که این بارندگی‌ها در مناطق سردسیر به‌صورت برف و در مناطق گرمسیر همراه با وزش باد و رعد و برق خواهد بود.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۹ بهمن) در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش باران و برف و در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه (۱۰ بهمن) علاوه بر نواحی مذکور در بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب بارش انتظار می‌رود. سه‌شنبه (۱۱ بهمن) گستره فعالیت و شدت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی به‌تدریج در مرکز و شمال شرق کشور افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: چهارشنبه (۱۲ بهمن) بارش در شمال غرب تضعیف شده و در نواحی غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از شمال غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پنجشنبه (۱۳ بهمن) سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، مرکز، شرق و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: طی پنج روز آینده بیشینه شدت بارش عمدتا در استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس مرکزی و سه‌شنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب کشور ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در این مدت بارش در مناطق گرمسیر گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و گاهی کولاک برف خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب، شمال فارس، غرب کرمان و جنوب یزد، سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز به‌تدریج شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب، غرب، مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: امروز در غرب، شرق و جنوب شرق کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و سه‌شنبه و چهارشنبه دما در غرب کشور کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: یکشنبه شرق خلیج فارس، دوشنبه و سه شنبه شمال خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ بهمن) قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۱ بهمن) ابری و در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۱۷- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.


منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار