کد خبر: 1133817
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
جلال‌زاده:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، گفت: جمهوری اسلامی تا به نتیجه رسیدن این پرونده و شناسایی دقیق هویت عامل این حادثه موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم کرد و درگذشت یکی از کارمندان سفارت را به ملت آذربایجان و دولت این کشور تسلیت گفت.

وی در همین زمینه افزود: دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی مهمان ما هستند و طبق معاهدات بین‌المللی امنیت آن‌ها برعهده ماست، بنابراین این اقدام موجب تأسف است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ضمن محکومیت تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، گفت: نیرو‌های انتظامی و امنیتی از لحظات اولیه این حادثه در صحنه حاضر شده و تا به نتیجه رسیدن این پرونده آن را پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: موضع‌گیری رئیس‌جمهور آذربایجان پیرامون این حادثه عالمانه بود و انتظار ما از مقامات دولت آذربایجان این است که با خویشتنداری و با نگاه به روابط دو کشور موضع بگیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی تا به نتیجه رسیدن این پرونده و شناسایی دقیق هویت عامل این حادثه موضوع را پیگیری خواهد کرد.

جلال‌زاده افزود: موضع‌گیری‌های مقامات دو کشور باید در مورد این حادثه متعهدانه و به‌گونه‌ای باشد که به روابط دو کشور آسیبی وارد نشود و اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را هم ندهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تروریستی بودن این حادثه نیز، گفت: اطلاعات و گزارشات اولیه بر شخصی بودن حادثه دلالت دارد، ولی برای اظهارنظر قطعی در این مورد باید منتظر ماند تا دستگاه‌های ذیربط بررسی‌های خود را کامل و اعلام نتیجه کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار