کد خبر: 1133812
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
عبدالملک حوثی:
رهبر انصارالله یمن ضمن انتقاد از سکوت برخی مسلمان در برابر سوزاندن قرآن کریم تاکید کرد که این اقدام جنایتکارانه به معنای جنگ علیه مسلمانان است.

به گزارش شبکه المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (جمعه) در یک سخنرانی گفت که عزت و شرافت مسلمانان با قرآن کریم پیوند خورده است و قرآن کتابی برای نجات تمام بشریت است.

وی تاکید کرد: قرآن کریم سند الهی برای هدایت و نجات و اصلاح بشریت است. دشمنان قرآن همواره تلاش می‌کردند که مردم را از این کتاب مقدس دور کنند، زیرا حاوی اصول و ارزش‌هایی است که عدالت را برای بشریت محقق می‌کند.

الحوثی خاطرنشان کرد: نیرو‌های شر تلاش می‌کنند که جنایت‌های اخلاقی را در چارچوب حقوق و آزادی‌ها قرار دهند و از آن‌ها حمایت سیاسی و حقوقی کنند. لابی یهودی و صهیونیستی بزرگ‌ترین فعالیت علیه اسلام و قرآن در سطح جهان را دارد.

وی گفت: لابی صهیونیستی -یهودی در آمریکا، اروپا و کشور‌های مختلف دیگر فعالیت می‌کند، اما بخش زیادی از فعالیت آن ما را هدف قرار می‌دهد. ما در سال‌های گذشته نیز شاهد سوزاندن قرآن بودیم که بزرگ‌ترین اقدام خصمانه علیه اسلام و مسلمین است. سوزاندن قرآن و اعلام دشمنی با آن یک اقدام موهن و تحریک آمیز علیه مسلمانان است و این امر نشان دهنده خشم نیرو‌های شر از این کتاب الهی و ضعف در برابر آن است.

رهبر انصارالله یمن خاطر نشان کرد: سوزاندن قرآن کریم در اروپا در چارچوب جنگ آن‌ها علیه جامعه بشری و تلاش برای دور کردن بشریت از این کتاب مقدس است. گسترش اسلام در جوامع اروپایی و غیر مسلمان باعث ترس ونگرانی دشمنان اسلام شد و همین مساله باعث شد که قرآن را بسوزانند. سوزان قرآن هیچ توجیهی ندارد و این اقدامی خصمانه وجنایتکارانه بوده و اهانت به تمام کتب الهی است. سوزان قرآن جنگ علیه مسلمانان و توهین به مقدس‌ترین مقدسات است.

عبدالملک الحوثی در ادامه تاکید کرد: سکوت بسیاری از مسلمانان جهان در مقابل توهین به مقدس‌ترین کتاب این امت جنایتی بزرگ و کوتاهی و عدم مسئولیت است. اگر جامعه اسلامی در برابر این توهین سکوت کند دیگر درمورد هیچ مساله موضع نخواهد گرفت.

وی گفت: مسلمانان باید متحد شده و بر کشور‌هایی که اجازه می‌دهند به قرآن و اسلام توهین شود، فشار بیاورند. مسلمانان باید تمام کالا‌های ساخت این کشور‌ها را تحریم کنند. الحوثی خاطر نشان کرد که اگر ما هر گونه روابط دیپلماتیک با سوئد داشتیم و یا این کشور سفیری در کشور ما داشت آن را بیرون می‌کردیم و موضع بزرگ تری اتخاذ می‌کردیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار