کد خبر: 1133701
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه جدید بارشی به کشور در هفته آتی خبر داد.

صادق ضیائیان درباره شرایط جوی کشور، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روز جمعه ۷ بهمن ماه در استان‌های کرمان، هرمزگان، برخی نقاط استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و در روز شنبه ۸ بهمن ماه در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه هشتم بهمن ماه سامانه بارشی جدیدی از سمت مرز‌های واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در روز یکشنبه نهم بهمن ماه در شمال غرب، برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دوشنبه و سه شنبه دهم و یازدهم بهمن ماه علاوه بر این مناطق در برخی نقاط غرب، شمال شرق و استان‌های ساحلی خزر سبب بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

ضیائیان افزود: فعالیت سامانه فوق در روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه در نواحی ذکر شده تشدید می‌شود و در دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز جمعه هفتم بهمن ماه قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با احتمال بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که با حداقل دمای منفی ۴ و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و در روز شنبه هشت بهمن آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود که بیشترین دما ۷ و کمترین دما منفی ۲ پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: اردبیل با حداقل دمای منفی ۱۳ و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با حداکثر دمای ۱۹ و حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار