کد خبر: 1133200
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آلمان هم باید تاوان ترور حاج قاسم را بدهد 
در جریان اغتشاشات پاییز که از آن به عنوان پیچیده‌ترین جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته یاد می‌شود، علاوه بر شرکت همه گروه‌های تجزیه‌طلب، ضد انقلاب، تروریستی و سلطنت‌طلب، برخی دولت‌های اروپایی در این آشوب نقش اساسی داشتند که در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به آن اشاره شد. یکی از این کشورها، دولت آلمان بود که این بار نقش انگلیس و فرانسه را در فتنه‌های گذشته علیه ایران بازی کرد. دیروز، اما فایلی منتشر شد که از نقش این دولت در فرایند ترور حاج قاسم سلیمانی پرده برمی‌دارد. 
 
دهم دی ماه ۹۹ بود که علی القاصی مهر، دادستان تهران در جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و همراهانش، به نقش کشور آلمان در فرایند این ترور اشاره کرد و گفت: «پایگاه هوایی امریکا مستقر در آلمان گزارش‌های هدایت پهپادی ترور را بر عهده داشته و اطلاعات و داده‌های پرواز پهپاد‌ها را در اختیار نیرو‌های امریکایی گذاشته که شناسایی این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته و دستگاه قضایی کشورمان برای این کار نیابت قضایی گرفته است.» 
دیروز، اما فایلی در خبرگزاری‌ها منتشر شد که در آن از نقش مؤثر آلمان‌ها در این اقدام تروریستی و همچنین خصومت آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران پرده برمی‌دارد. در این فایل با اشاره به شکست آلمان‌ها در جنگ جهانی دوم که عملاً به بردگی امریکا درآمدند، آمده است: «آلمان‌ها سال‌ها با دوری از کشمکش‌های سیاسی و کش و قوس‌های قدرت در دنیا، قصد داشتند که جنایات خود علیه بشریت را از ذهن مردم دنیا پاک کنند، اما این یک واقعیت است که توبه گرگ مرگ است. این بار جنایات آلمان‌ها نه علیه منافع امریکا و کشور‌های اروپایی، بلکه در راستای منافع ایالات متحده و اوامرش قرار دارد.»
این فایل اضافه می‌کند «سومین روز از ماه ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸) پهپاد امریکایی مسلح به موشک‌های هدایت شونده، از پایگاه ارتش آلمان برخاسته و با حضور در موقعیت مورد نظر، خودرو سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را مورد هدف قرار می‌دهد. این اقدام خصمانه جنایتی آشکار از جانب بازماندگان ارتش نازی بود که این بار در راستای منافع امریکا جنایات خود را مرتکب می‌شوند. اقدامی که بیش از سه سال از آن می‌گذرد و تاکنون کسی پرده از این جنایت برنداشته بود.»
این گزارش سپس به نقش آلمان‌ها در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ می‌پردازد تا نشان دهد که دشمنی و خصومت بازماندگان نازیسم با نظام جمهوری اسلامی، اکنون از پستو‌ها خارج شده و شکل علنی به خود گرفته است. «۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (اول دی ماه ۱۴۰۱) فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان تصویری از دیدار خود و علی کریمی در صفحه اینستاگرامی خود به نمایش گذاشت که نشان از آن داشت که آلمان قصد دارد دشمنی پشت پرده خود با مردم ایران را آشکار و علنی کند. 
علی کریمی در آن زمان با خط دهی چند تن از عوامل موساد، رهبری اغتشاشات و آشوب‌های داخلی ایران را بر عهده داشت. اکنون آلمان‌ها پس از آلبانی به یکی از اصلی‌ترین مراکز تأمین امنیت سازمان تروریستی منافقین تبدیل شده‌اند؛ به طوری که بسیاری از جلسات امنیتی و حساس منافقین با پوشش سرویس اطلاعات فدرال آلمان برگزار می‌شود.» همچنین اضافه می‌کند که «۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) یکی از اصلی‌ترین جلسات امنیتی علیه ایران در شهر کلن آلمان میان سه عضو از سازمان سیا، سه عضو از موساد، دو مأمور ام آی سیکس انگلستان، دو تن از رهبران گروهک تروریستی منافقین و یک عضو از سرویس جاسوسی عربستان سعودی، به همراه رابط شبکه اینترنشنال سعودی برگزار می‌شود. اصلی‌ترین محور این جلسه ایجاد یک طرح برای وقوع یک هرج و مرج و خلأ امنیتی در ایران بوده است.» این روز‌ها می‌توان گفت آلمان توانسته با سلسله اقدامات خود علیه امنیت و اقتصاد مردم ایران، خود را در زمره دشمنان این سرزمین قرار دهد که بدون شک دستان پرتوان دریادلان این سرزمین گلوی این نئونازی‌ها را خواهد فشرد. 
تحرکات خصمانه دولت آلمان علیه جمهوری اسلامی ایران البته به این موارد خلاصه نمی‌شود. چنانکه ۲۷ مهرماه خبرگزاری فارس در خبری از نقش سفارت آلمان در اغتشاشات پرده برداشت و نوشت: «سفارت آلمان در اغتشاشات اخیر با پیگیری‌های بین‌المللی و تشکیل جلسات متعدد با مسئولان برخی سفارتخانه‌های اروپایی هماهنگی‌های جدی را برای افزایش فشار و گسترش آشوب‌ها در ایران ایفا کرده است. سفارت آلمان نقش جدی و مؤثری را در فشار دیپلماتیک و هماهنگی‌های بین‌المللی برای شعله‌ور شدن اغتشاشات ایفا کرده است. بر اساس این گزارش مسئولان سفارت آلمان نشست‌هایی را با مسئولان برخی از سفارتخانه‌های اروپایی درباره چگونگی گسترش سطح درگیری‌ها و آشوب‌ها برگزار کرده‌اند.» 
۳۰ مهرماه هم شهر کلن آلمان میزبان عده‌ای از ایرانیان مقیم خارج از کشور بود که نقطه مشترک آن‌ها ضدیت با نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران بود. گروهی که البته جمع اضداد بود و تجمع‌کنندگان در این نمایش، پرچم‌های گروهک‌های تجزیه‌طلب از جمله کردستان، جدایی‌طلبان بلوچستان، گروهک الاحوازیه و جدایی‌طلبان آذربایجان را با خود به همراه داشتند؛ تجمعی که با تمسخر کاربران فضای مجازی همراه شد و از آن‌ها به عنوان هپروتی‌ها یاد شد. پس از آن بود که در ششم آبان ماه در بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه از نقش برخی اتباع خارجی در اغتشاشات پاییز از جمله آلمان پرده برداشته شد: «۹ تبعه بیگانه از اتباع آلمان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، هلند، سوئد و… در صحنه اغتشاشات یا در پشت صحنه‌های توطئه بازداشت شدند.» 
جنایات دولت آلمان علیه ملت ایران البته سابقه دور و درازی دارد. چنانکه در طول دوران دفاع مقدس، این کشور با تجهیز ارتش بعثی صدام به تسلیحات شیمیایی بزرگ‌ترین جنایت جنگی را علیه ملت ایران و کرد‌های عراق به نام خود به ثبت رساند؛ جنایتی که پس از چهار دهه همچنان بسیاری از رزمندگان و شهروندان ایرانی با آثار ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند. آیا وقت آن فرا نرسیده تا در مجامع حقوقی بین‌المللی علیه این دولت به جرم جنایت جنگی و اکنون دخالت آشکار در امور داخلی ایران طرح دعوا شود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار