کد خبر: 1132955
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
انصارالله: 
سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت، سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد، اقدامی شرورانه و فراتر از آزادی‌هایی است که آن‌ها به آن می‌بالند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود به آتش زدن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در سوئد واکنش نشان داد و اعلام کرد که این اقدام سوئد، حمله به مسلمانان و همه انسانیت و مظهر انحطاط اخلاقی و ورشکستگی تمدن غرب است.

عبدالسلام همچنین از کشور‌های عربی و اسلامی خواست تا در راستای حمایت از قرآن کریم، مواضعی فراتر از محکوم کردن اتخاذ کنند.

وی با اشاره به تظاهرات امروز مردم یمن در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد تصریح کرد: تظاهرات گسترده و خشمگینی که امروز در یمن برگزار شد، موید این است که ملت‌های اسلامی مسئولیت بزرگی در دفاع از قرآن کریم دارند.

مردم استان صعده در شمال یمن روز دوشنبه با برگزاری تظاهرات گسترده ضمن محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم توسط لابی صهیونیستی در سوئد، آن را اقدامی خصمانه و جنگ علیه اسلام و مسلمانان دانستند.

مردم صعده در بیانیه خود در این تظاهرات اعلام کردند که در پشت جنایت سوزاندن قرآن کریم لابی صهیونیستی که غرب را کنترل می‌کند، قرار دارد و از رهبران غرب و جوامع غربی خواستند تا خود را از دست صهیونیسم رها کنند و از توهین به پیامبران الهی و کتاب‌های مقدس دست بردارند.

معترضان یمنی از امت اسلامی خواستند تا در مقابل این جنایت اقدام عملی انجام دهند و برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات علیه اسلام و مقدسات اسلامی، اجماع نظر جهانی شکل دهند.

بیانیه راهپیمایی صعده همچنین خواستار تحریم سوئد و اخراج سفرای این کشور از کشور‌های اسلامی به دلیل رفتار جنایتکارانه علیه مقدسات اسلامی شد.

دولت سوئد برای سومین بار مجوز قانونی «قرآن‌سوزی» در این کشور را صادر کرد و این‌بار انجام این کار مقابل سفارت ترکیه در استکهلم انجام شد.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مصر، کویت، امارات، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، جنبش انصارالله یمن، حزب الله لبنان، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین از جمله کشور‌ها و نهاد‌هایی بودند که علیه به این اقدام موهن موضعگیری کرده و آن را محکوم و خواستار عدم تکرار آن و مجازات عاملان آن شدند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار