کد خبر: 1132858
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در کنار کاهش ارزش ین ژاپن باعث شده تا هزینه‌های واردات برای این کشور به شدت افزایش یابد.

به گزارش نیکی ژاپن، مقامات اداره آمار ژاپن اعلام کردند که افزایش قیمت کالا‌های اساسی و کاهش ارزش ین ژاپن باعث شده تا شاهد بالا رفتن شدید هزینه واردات این کشور باشیم.

از سوی دیگر کسری تراز تجاری ژاپن در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۵ میلیارد دلار رسیده است.

آمار‌های اولیه ارائه‌شده از سوی وزارت دارایی ژاپن نشان می‌دهد که این کشور آسیایی در سال ۲۰۲۲، ۷۶۴ میلیارد دلار صادرات و ۹۲۰ میلیارد دلار واردات داشته است. علیرغم آنکه صادرات ژاپن طی سال گذشته ۱۸ درصد بالا رفته، اما وارداتش بیش از ۳۹ درصد رشد کرده است.

آخرین باری که کسری تجاری ژاپن از صد میلیارد دلار عبور کرده بود، سال ۲۰۱۴ بود. در سال ۲۰۲۲ هزینه واردات نفت ژاپن ۹۱.۵ درصد افزایش داشته و هزینه واردات گاز این کشور به ۱.۹۷ برابر افزایش پیدا کرد و عملا هزینه واردات انرژی برای این کشور دو برابر شد.

دلیل بالا رفتن هزینه واردات نفت و گاز برای ژاپن اعمال تحریم‌ها علیه روسیه توسط این کشور با همراهی اتحادیه اروپا و آمریکا و دیگر متحدانشان بوده است.

وزارت دارایی ژاپن اعلام کرده به خاطر افزایش قیمت نفت، زغال‌سنگ و دیگر کالا‌ها واردات این کشور در سال ۲۰۲۲، ۳۹.۲ درصد رشد کرده است. از طرفی در ماه اکتبر و با توجه به ادامه اجرای سیاست‌های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی ژاپن ارزش ین به کمترین میزان در ۳۲ سال گذشته رسید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار