کد خبر: 1132409
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
مدرس و سرمربی رده‌های پایه فوتبال بانوان گفت: حامیان مالی در فوتبال بانوان کم هستند و تبلیغات وجود ندارد. حداقل هزینه برای یک بازی ۳۰۰ میلیون تومان است و در واقع بانوان مجبور هستند در برف و بوران هم بازی کنند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیلا وقاری درباره حواشی اتفاق افتاده در خصوص دیدار زارع باتری سنندج و سپاهان، اظهار داشت: در فوتبال بانوان حامیان مالی زیادی وجود ندارد تا یک سفر را لغو کنند. برای لغو یک سفر متراژ و ابعاد زیادی برای بحث وجود دارد. اگر بازی در حین بارندگی باشد، قوانین دست نماینده و ناظر را باز می‌گذارد تا آن بازی را لغو کند، اما وقتی از قبل روی چمن فوتبال مثل دیدار استقلال و تراکتور کلی برف بنشیند و بازیکن نتواند حرکتی در زمین انجام دهد، سلامتی مهم‌تر است و آن بازی لغو می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در فوتبال بانوان حمایت مالی نمی‌شود و بانوان با وجود بسیاری از مسائل مجبور هستند تا آن بازی را برگزار و برخی موارد هم به آن‌ها تحمیل می‌شود. اگر از شب قبل یک بازی برف باریده باشد و یخبندان شود، نمی‌توانید آن بازی را برگزار کنید. در واقع مسئول زمین اجازه برگزاری بازی را نمی‌دهد، اما اگر برف زیاد نباشد، بازی برگزار خواهد شد. شرایط جسمانی و آناتومی بانوان با مردان فرق می‌کند و در شرایط برفی برخورد کردن آن‌ها با زمین هم درست نیست، اما در این مقطع متاسفانه، چون حامی مالی در بخش بانوان نداریم و به دلیل هزینه زیاد پروازها، نمی‌توان حتی یک روز بازی را به تعویق انداخت.

مدرس و سرمربی رده‌های پایه فوتبال زنان عنوان کرد: قطعا داوران و ناظران ما این تجربه را دارند تا تشخیص دهند که آن بازی باید در شرایط برف و بارندگی برگزار شود یا خیر. اگر تیمی برای دیدار دوستانه به خارج از ایران برود، حتی اگر برف ببارد هم باید بازی کند. اگر برفی هم ببارد و خط زمین مشخص نباشد، می‌توانند روی برف، خط بکشند. در هر صورت اگر شرایط جوی بسیار نامساعد بوده باشد، قطعا نماینده و ناظر اجازه برگزاری بازی را نمی‌داد.

وی یادآور شد: برای بارش برف و باران و نشستن آن بر روی زمین چمن قانون‌های زیادی عنوان شده است. در هر صورت در فوتبال بانوان حامی مالی کمی داریم و همان تعداد کم هزینه می‌کنند و این دیدار‌ها نه تبلیغ و نه دیده می‌شود. حداقل هزینه برای یک بازی ۳۰۰ میلیون تومان است و در واقع بانوان مجبور هستند در چنین شرایطی بازی کنند و همواره اذیت می‌شوند. امیدوارم به زودی به شرایطی برسیم که بانوان در وضعیت حرفه‌ای و با خیال راحت بازی کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار