کد خبر: 1132001
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» لبنان با هیأتی از جنبش حزب‌الله از جمله معاون سیاسی دبیرکل این جنبش دیدار کرد.

«ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی‌خواه) لبنان با هیأتی از جنبش حزب‌الله این کشور در کلیمنصو دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیأت حزب‌الله شامل حاج «حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیر کل این جنبش و «وفیق صفا» مسئول واحد ارتباطات و هماهنگی حزب‌الله بود و در این دیدار «تیمور جنبلاط» نماینده پارلمان، «غازی العریضی» وزیر سابق، «ظافر ناصر» دبیر کل حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و «حسام حرب» مشاور جنبلاط حضور داشتند.

برخی منابع شبکه المنار گزارش دادند که این دیدار را جنبلاط ترتیب داده بود که حدود یک ساعت طول کشید و طی آن طرفین به بررسی روابط دوجانبه و تحولات لبنان پرداختند.

به گفته این منابع، در این دیدار موضوع انتخابات ریاست جمهوری لبنان بررسی شد و طرفین بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرده و گفتند که گفت‌وگوهای داخلی در لبنان یکی از راه‌های اصلی دستیابی به این هدف است.

همچنین وضعیت اقتصادی لبنان و ضرورت رسیدگی به آن مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که انتخاب رئیس جمهور می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

هیأت حزب الله با اشاره به محاصره اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه لبنان، تأکید کرد که آمریکایی‌ها به طور عمدی به برخی کشورها برای کمک به لبنان اجازه نمی‌دهند.

همچنین دو طرف بر اهمیت آغاز کار شرکت‌های استخراخ نفت و تلاش برای ایجاد صندوق ملی حاکمیتی مستقل تأکید کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار