کد خبر: 1131931
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوالفضل لرستان:
حجت الاسلام لرستانی، خانواده را مرکز تربیت انسان خواند و گفت: هر اندازه در تربیت فرزند صالح و شایسته مبادرت ورزیم به همان میزان ثمره‌ آن را در پیدایش جامعه‌ای سالم خواهیم دید.

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با جوان از لرستان، در رابطه با اهمیت فرزند پروری اظهار داشت: از آن جایی که خانواده نخستین پایگاه تربیتی و آبراهی است که کودک را به اقیانوس جامعه پیوند می‌دهد، هر اندازه در تربیت فرزند صالح و شایسته مبادرت ورزیم به همان میزان ثمره‌ آن را در پیدایش جامعه‌ای سالم خواهیم دید.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: خانواده بهترین بستری است که می‌تواند برنامه‌های تربیتی نازل شده از سوی خداوند را در اختیار فرزند خود قرار دهد و با تربیت دینی صحیح راهگشا و پیش برنده وی به سمت قله‌های کمال و معرفت باشد. 

وی عنوان کرد: فرزندپروری مهارتی است که نیازمند فراگیری تجربه و تمرین است والدین به ویژه مادران در این زمینه نقشی مؤثر و مسئولیتی خطیر دارند موفقیت در انجام این مأموریت معنوی، مرهون دانش افزایی و واستفاده از دانستنیها تربیتی مناسبت است

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در آموزه های دینی پرورش فرزندان سالم و صالح امتیازی معنوی به حساب می آید، بیان کرد: مادر در این فرایند سهم بسزایی داشته و به همین دلیل از موقعیتهای معنوی بالاتری هم برخوردار است.

وی گفت: از نگاه قرآن فرزند صالح موهبتی که خداوند به پدر و مادر هدیه میکند و همسان با آن ابزار عاطفی و فیزیکی مورد نیاز را هم به والدین به ویژه مادران می بخشد.

حجت الاسلام لرستانی عنوان کرد: در فرهنگ اسلامی فرزندان نه تنها یك مزاحم و تهدید محسوب نمی شوند بلکه فرصتی هستند برای ارتقای شخصیتی والدین خود و نیز تقرب معنوی آنها به خداوند از این رو یك مادرمعنوی با آرامشی در خور تحسین به پرورش فرزند خود پرداخته و معتقد است تمام تلاش‌های او مجاهدتی است برای نزدیك شدن به خداوند متعال، قطعا در این میان هر کدام از والدین نقش تأثیرگذار خود را دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه خانواده مرکز تربیت انسان است یعنی به طور طبیعی همه انسان‌ها توسط خانواده تربیت می‌شوند تمام بدی‌ها و خوبی‌هایی که بچه‌ها دریافت می‌کنند بخش اعظمش از خانواده است، والدین باید توجه داشته باشند که فرزندپروری فرایند تقویت و حمایت از پیشرفت فیزیکی، عاطفی، اجتماعی و فکری فرزند از نوزادی تا بزرگسالی است چراکه در اینصورت است که موفقیت فرزندان درهرحال حاصل می شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار