کد خبر: 1131028
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
نماینده عراقی:
عضو پارلمان عراق خبر داد که آمریکا تمام تلاش خود را به کار بسته است تا اردوگاه الهول سوریه حفظ شود؛ اردوگاهی که تهدید و بزرگترین خطر برای اوضاع امنیتی عراق به شمار می‌رود.

محمد کریم عضو پارلمان عراق امروز دوشنبه خبر داد که ایالات متحده آمریکا با اعمال فشار، قصد دارد به هر نحوی، اردوگاه خانواده‌های عناصر تروریستی داعش در سوریه را حفظ کند.

کریم به پایگاه خبری المعلومه گفت: فشار‌هایی از سوی آمریکا وجود دارد تا اردوگاه الهول سوریه حفظ شود؛ [اردوگاهی]که تهدید و بزرگترین خطر برای اوضاع امنیتی کشور [عراق]به شمار می‌رود».

وی ادامه داد: فعالیت عناصر تروریستی داعش در مناطق معین، به خاطر حامیانی است که در این مناطق دارند. افزون بر آن، طبیعت جغرافیایی این مناطق که باعث می‌شود، بتوانند پنهان شوند. البته مداخله خارجی نیز برای حمایت از حضور داعش در این مناطق وجود دارد.

این نماینده عراقی خاطرنشان کرد، ضعف‌هایی در زمینه امنیتی و اطلاعاتی وجود دارد که باعث شده است اوضاع مناطق غربی و شمالی عراق وخیم شود. ضعف امکانات همچنین باعث شده است که داعش در داخل خاک عراق نابود نشود.

در همین ارتباط، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و «یانس بلوتنر» همتای آلمانی او در آذر ماه گذشته، در بغداد درباره همکاری اطلاعاتی دو کشور و برچیدن اردوگاه الهول گفتگو کردند.

الاعرجی و مشاور امنیت ملی آلمان درباره تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطلاعات به‌ویژه در زمینه امنیتی و اطلاعاتی گفتگو کرده‌اند و همچنین پرونده اردوگاه الهول در مرز سوریه و عراق و لزوم برچیده شدن این اردوگاه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

الاعرجی در این دیدار اظهار داشت: «دولت عراق قصد تداوم همکاری و شراکت با جامعه بین‌الملل و حمایت از راه‌های [برقراری]ثبات و امنیت در منطقه و جهان را دارد و بار دیگر تأکید می‌کند که تروریسم همچنان خطری واقعی به شمار می‌آید و لاجرم برای ریشه‌کن کردن آن، همکاری جامعه بین‌الملل نیاز است.»

اردوگاه الهول که تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (اس دی اف) قرار دارد، در شرق سوریه و در فاصله کمتر از ده کیلومتری مرز عراق واقع است.

ده‌ها هزار نفر در این اردوگاه زندگی می‌کنند که اکثرشان را زنان و کودکان اعضای داعش تشکیل می‌دهند. براساس گزارش منابع خبری، افرادی با تابعیت ۵۴ کشور مختلف در این اردوگاه حضور دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار