کد خبر: 1130807
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
استولتنبرگ:
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در سخنانی اعلام کرد: به زودی تسلیحات سنگین بیشتری برای اوکراین می‌فرستیم.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: به زودی تسلیحات سنگین بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این ارتباط اضافه کرد: جنگ در اوکراین در مقطع حساسی قرار دارد و سلاح‌هایی که پیروزی را به ارمغان می‌آورند باید برای کی یف ارسال شوند.

وی در ادامه گفت که معتقد است عادی سازی روابط بین کشور‌های غربی و روسیه حتی پس از پایان درگیری در اوکراین نیز محقق نخواهد شد.

«ینس استولتنبرگ» چندی پیش در گفتگو با بی بی سی ادعا کرد که اوکراین باید حمایت‌های بلندمدتی را دریافت کند، چرا که روسیه تا کنون نشانه‌ای مبنی بر تسلیم شدن از خود نشان نداده است.

دبیرکل ناتو در این ارتباط ادعا کرد که حمایت نظامی بقای اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل تضمین می‌کند و روسیه را وادار می‌کند که بنشیند و برای پایان جنگ مذاکره کند!

«ینس استولتنبرگ» اضافه کرده بود: نیرو‌های اوکراینی برای چندین ماه پرتحریک بودند، اما می‌دانیم که روسیه نیرو‌های بیشتری را بسیج کرده است، بسیاری از آن‌ها اکنون در حال آموزش هستند. همه این‌ها نشان می‌دهد که مسکو آماده ادامه جنگ است و همچنین سعی می‌کنند به طور بالقوه حمله جدیدی را آغاز کند. برنامه بسیج نیرو در روسیه در ماه سپتامبر نشان داد که مسکو در حال حاضر تمایلی برای پایان دادن به جنگ با اوکراین ندارد!

با گذشت تقریباً ۱۰ ماه از جنگ اوکراین، اما استولتنبرگ مدعی شد که قرائنی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از دستیابی به اهداف خود در اوکراین و در اختیار گرفتن کنترل این کشور منصرف شده باشد، وجود ندارد!

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن‌ها در برابر نیرو‌های اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشور‌های غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیرو‌های روسیه است.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تأکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچیک از این اهداف نرسید.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار