کد خبر: 1127761
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان مطرح کرد؛
جهانی، با اشاره به بازطراحی و ارتقاء نظام پایش و شناسایی بنگاه های اقتصادی مشکل دار، گفت: در راستای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی، 29 واحد راکد و نیمه فعال استان زیر چتر حمایتی قرار گرفتند .

به گزارش جوان از لرستان، علی جهانی، امروز(13دی9، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به دنبال حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت و وزارت کار حفظ و صیانت از اشتغال موجود است، افزود: برای این منظور با همکاری دیگر نهادهای اجرایی اقدام به رصد و شناسائی بنگاه‌های مشکل دار در اولویت کار قرار گرفت تا با مطرح کردن کمیته های تخصصی مشکلات این بنگاه‌ها حل و فصل شود و صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید و پایداری بنگاه تحقق پیدا کند .

وی با بیان اینکه طی 9 ماهه امسال 14 کمیته استانی حمایت از بنگاه های مشکل دار با حضور دستگاه های اجرایی تخصصی در بخش های مختلف اقتصادی برگزار شده است، گفت: مسائل و مشکلات این واحدها مورد بررسی جهت حمایت از بنگاه ها قرار گرفتند .

جهانی گفت: عمده مشکلاتی این واحدهای اقتصادی جرائم و استمهال بدهی بانکی، مالیات، بیمه، سرمایه در گردش، مالیات، محیط زیست  و ... است.

وی با اشاره به اینکه امسال 29 واحد مشکل دار مورد حمایت قرار گرفتند، گفت: زمینه تثبیت اشتغال 7 هزار و 852 کارگر شاغل در این بنگاه های تولیدی در سطح استان را فراهم کرد .

جهانی با بیان اینکه توسعه سه جانبه گرایی و اتخاذ روش های هوشمندانه و شیوه مدیریت صحیح، تدابیر خردمندانه و همکاری با دستگاه های اجرایی مرتبط حداقل می توان از تنش های کارگری و مشکلات پیش روی تولید جلوگیری کرد، عنوان داشت: مشکلات تحریم و تورم در کشور را نیز باید مد نظر داشت و حمایت همه جانبه دولت یکی از مهمترین راهکاری های پیشگیری از این مشکلات واحدهای تولیدی است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به واحدهای اقتصادی فعال در استان اشاره کرد و گفت : هم اکنون حدود 19 هزار و 157 واحد اقتصادی و تولیدی فعال با حداقل دو نفر بیمه شده تامین اجتماعی تا بیش از 50 نفر کارگر در بخش های مختلف اقتصادی در سطح استان در حال فعالیت و تولید هستند.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار