کد خبر: 1126130
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
فرماندار اسلامشهر گفت: تفکر ۲۰ساله غربگرایی کنترل جمعیت را در کشور رواج داد و اکنون برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید تغییر نگرش صورت گیرد.
بهاره عشقی صابر

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر،در نشست قرارگاه شهرستانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع سقط جنین، که با حضور مسئولین شهرستان اسلامشهر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰سال تفکر غرب گرایی در کشور کنترل جمعیت را رواج داد و شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر در اذهان همه ما جای گرفت، با فرمایشات مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در این حوزه و اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، باید تغییر نگرش اساسی و فرهنگ سازی در این زمينه صورت گیرد.

وی افزود: از امور بانوان فرمانداری که فضا را برای اجرای این قانون در شهرستان ایجاد کرد و مسئولینی که پایه کار آمده‌اند تشکر می کنم، برپایی این نشست‌ها نقطه عطف و شروع هم افزایی مجموعه های فعال در حمایت از خانواده و جلوگیری از سقط جنین است.

حبیبی با اشاره به این که مطالبه گری در موضوعی که مورد غفلت مسئولین بوده جای تقدیر دارد، تاکید کرد: از مسئولین ادارات می خواهم از مستندات و تولیدات صدا و سیما و فایلهای صوتی و مربیانی که در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ویژه پیشگیری از سقط جنین آموزش دیده اند، برای آموزش و آگاهی بخشی مخاطبین و زیر مجموعه های خود در زمینه حمایت از خانواده و حمایت از جان جنین استفاده کنند.

فرماندار اسلامشهر گفت: باید از تمام ظرفیت های حمایتی، نظارتی، تشویقی و توبیخی برای فرهنگ سازی صحیح در این حوزه با در نظر گرفتن توان مردم استفاده کنیم و از ظرفیت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و روسای شورای شهرها هم برای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده کمک بگیریم.

معصومه گیل آبادی مسئول امور بانوان فرمانداری اسلامشهر هم در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته شهرستان اسلامشهر در این حوزه اظهارکرد: از مسئولین ادارات می خواهم یک نفر را به عنوان رابط و اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معرفی کنند و شهرداری ها هم در بودجه سال آتی اعتبار مناسبی برای اجرای این قانون مورد غفلت واقع شده در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه باید روی موضوعات فرهنگی و تغییر نگرش افراد در زمینه حفظ حیات جنین کار شود، تاکید کرد: دشمن کرامت مادرانگی را در فضای تبلیغاتی و رسانه‌ای تضعیف کرده و ما باید این عزت و کرامت مادرانه را تقویت کنیم و به یادآوری اجر و پاداش مادران برای بارداری، زایمان، شیردهی، تربیت فرزند و... بپردازیم.

در ادامه نشست قرارگاه جوانی جمعیت در اسلامشهر هر یک از مسئولین ادارات و نمایندگان مجموعه های فعال در شهرستان به فعالیت‌های انجام شده در حوزه خود پرداخته و راهبردها و راه حل های مد نظر خود را در زمینه حمایت از قانون تحکیم بنیان خانواده و کاهش قتل جنین ارائه کردند.

قابل ذکراست که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال در آبان ماه ۱۴۰۰  به تایید شورای نگهبان رسید تا بر اساس این قانون تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در جهت حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به نتیجه مطلوبی برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار