کد خبر: 1125183
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
پرونده جدید فوتبال در راه است
یک هفته از رفتن لوکادیا می‌گذرد. مهاجمی که دست پرسپولیس را شب قبل از دربی در پوست گردو گذاشت و با خیال راحت ایران را ترک کرد.
فریدون حسن

یک هفته از رفتن لوکادیا می‌گذرد. مهاجمی که دست پرسپولیس را شب قبل از دربی در پوست گردو گذاشت و با خیال راحت ایران را ترک کرد.

اینکه دولت هلند یک ماه قبل به اتباع خود اعلام کرده بود ایران را ترک کنند درست، اما جای سئوال دارد که چرا لوکادیا همان زمان و در روز‌هایی که لیگ برتر تعطیل بود ایران را ترک نکرد. چرا ماند تا با سروصدا و درست قبل از دربی ایران را ترک کند. پاسخ واضح است لوکادیا میخواست دیده شود نوع رفتن و زمان آن این فرضیه را ثابت می‌کند که لوکادیا ماند تا با سر وصدا و حاشیه ایران را ترک کند.

خب لوکادیا موفق هم شد. طوری رفت که همه دیدند، اما در این میان جای یک سئوال باقیست. اینکه چرا بازهم یک خارجی با خیال راحت می‌تواند ایران را ترک کند بدون اینکه نگران آینده قرارداد خود باشد. لوکادیا همان کاری را کرد که استراماچونی چند سال قبل انجام داد. سرمربی استقلال رفت و ما اینجا می‌گفتیم که شکایت می‌کنیم، برنده می‌شویم و محکومش می‌کنیم، اما دست آخر انکه برنده شد و به میلیارد‌ها پول رسید استراماچونی بود، چون مثل همیشه نتوانسته بودیم قرارداد محکم و با ضمانت اجرایی درست منعقد کنیم.

حالا داستان لوکادیا مشابه همین است. امروز پرسپولیس مدعی است که می‌تواند از لوکادیا شکایت کند، می‌تواند خسارت بگیرد و می‌تواند او را برگرداند. خیلی دلمان می‌خواهد این ادعا‌ها را قبول کنیم، اما سابقه نشان می‌دهد که باید نگران باشیم. لوکادیا با خیال راحت رفت و، چون بازیکنی از فوتبال حرفه‌ایی دنیاست خوب می‌داند که چگونه باید رفتار کند. خوب می‌داند که چگونه باید پای قرار داد بیاید که سربزنگاه بتواند تیم را ترک کند و بعد برود با خیال راحت با تیمی دیگر قرارداد ببندد بدون اینکه منتظر صدور کارت بازیش باشد.

خیلی دوست داریم حرف‌های مسئولان پرسپولیس را باور کنیم، اما سابقه نشان می‌دهد که باید به لوکادیا خسارت هم بدهیم. حتما شکایت هم خواهد کرد درست مثل تمام آن‌هایی که پیش از این رفتند و شکایت کردند با اینکه در ظاهر حق با ما بود، اما وقتی بند‌های قرارداد‌ها رو شد فهمیدیم که کار از کجا ایراد دارد.

داستان همان داستان است و سر وصدا‌های راه افتاده همان سروصدا‌های بیهوده همیشگی، لوکادیا جدیدترین شاکی فوتبال ایران خواهد بود. دیر یا زود مشخص می‌شود که یک پرونده بدهکاری سنگین دیگر روی دست بیت المال آمده است. یک پرونده از هنرنمایی‌های ناتمام مدیران فوتبال، مدیرانی که هیچ وقت پاسخگو نبوده و نیستند.

فوتبال ایران تبدیل به بهشت چنین بازیکنان و مربیانی شده که از اروپا بیایند و مدتی بمانند و بعد بروند و پولشان را تمام و کمال بگیرند. آن‌ها خوب فهمیده‌اند که در ایران چیزی بنام بیت‌المال هست که مدیران فوتبال خوب بلدند از آن به اسم شاد کردن دل هواداران برداشت کنند. آن‌ها فهمیده‌اند، اما ما چه زمانی قرار است متوجه این واقعیت تلخ شویم. لوکادیا رفت و بازنمی‌گردد. منتظر شکایت او از پرسپولیس و دریافت مطالباتش باشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار