کد خبر: 1123662
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
مدیر امور اراضی استان لرستان:
میر دریکوند با اشاره به تصویب قانون رفع تداخلات، گفت: در این راستا سه هزار و ۳۷۴ هکتار از اراضی استان در کمیسیون رفع تداخلات تثبیت شد.

به گزارش جوان از لرستان، بهرام میر دریکوند، امروز(26آذر)، در کمیسیون رفع تداخلات استان لرستان به تصویب قانون رفع تداخلات اشاره کرد و اظهارداشت: هدف از تصویب این قانون رسیدگی به مشکلات ارباب رجوع، احقاق حقوق متقابل مردم و دولت، رفع مشکل ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی از جمله اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌وری از جنگل‌ها و مراتع کشور است.

مدیر امور اراضی استان لرستان عنوان کرد: در این کمیسیون تعداد ۱۱ پلاک از اراضی استان به مساحت ۳ هزار و ۳۷۴ هکتار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

میردریکوند خاطرنشان کرد: ۴۲۸ هکتار از این اراضی به عنوان اراضی ملی و میزان ۲ هزار و ۲۴۶ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی در کمیسیون تثبیت شد.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به اهمیت حدنگار و سنددار کردن اراضی کشاورزی با توجه به پیگیری‌های مستمر وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: از آنجایی که رفع تداخل پلاک‌های دارای قوانین و مقررات موازی امور اراضی و منابع طبیعی از اولویت‌های مهم برای صدور اسناد تک برگ است، همه مدیران و رؤسای دخیل در رفع تداخلات باید آشنایی کافی نسبت به قوانین و مقررات لازم برای رفع تداخلات داشته باشند تا در جهت رفع تداخل پلاک‌ها بتوان اقدام لازم و به موقع برای تثبیت مالکیت افراد انجام داد.

وی با بیان اینکه با صدور سند تک برگ اختلاف ملکی اراضی کم خواهد شد، گفت: اجرایی شدن آئین‌نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گامی بزرگ و تاریخی برای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یادآور شد: هدف ما کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول چند دهه گذشته است.

بنابراین گزارش، کمیسیون رفع تداخلات استان لرستان به ریاست سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور مدیر امور اراضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان و سایر اعضا در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار