کد خبر: 1121538
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
وحیدی:
وزیر کشور با بیان اینکه نباید منابع هویتی جامعه از بین برود، گفت: انسان در بی هویتی دست به هر کاری می‌زند و هتاکی‌های اخیر هم به دلیل این است که هویت‌شان از دست رفت.

 احمد وحیدی در نشست مجریان دومین سالگرد ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از این عالم فقید که ایشان را مطهری زمان خواندند، اظهار داشت: در اوج تنازعات افکار مختلف در قبل و آستانه انقلاب، افکار شهید مطهری راهگشا بود.

وزیر کشور اضافه کرد: اگر افکار شهید مطهری در آن زمان نبود و جریان به حرکت درآمده را بر لب یک چشمه ناب و گوارا نمی نشاند، بسیاری از جوانان انقلاب را از دست می‌دادیم.

وحیدی ادامه داد: اگر فضای انقلابی و جهادی به تحکیم اعتقادات و باورها منجر نشود، ممکن است در یک وضعیتی، دچار انحراف شوند، چنان‌که برخی به انحراف کشیده شدند.

وی اضافه کرد: غالب کسانی که منحرف شدند، پایه‌های قوی اعتقادی نداشتند. افراد دیگری هم بودند که دچار وسوسه‌های دیگری شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه مسیر طولانی و دشورای در پیش داریم، خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی در پیش است و رسیدن به نقطه اعتلا به سادگی ممکن نیست؛ رسیدن به عصر ظهور آمادگی می‌خواهد و امتحان‌ها باید داد که در این امتحانات افرادی مردود می‌شوند و افرادی هم چون شهید سلیمانی به درجات عالی دست می‌یابند.

وی افزود: در اوایل انقلاب که مباحث متعددی از سوی گروه‌ها مطرح می‌شد، علامه مصباح یزدی از جمله کسانی بود که در مناظرات تلویزیونی روشنگری می‌کرد اما آنطور که باید در جامعه شناسانده نشد و مانند شهید بهشتی مظلوم واقع شد و نگذاشتند همه از فضایل ایشان بهره‌مند شوند.

وحیدی با مهم دانستن برگزاری بزرگداشت علامه مصباح و نشر افکار ایشان، اظهار کرد: اگر منابع هویتی از بین بروند، انسان‌ها در بی هویتی دست به هر کاری می زنند. هتاکی‌های اخیر به این دلیل است که هویتشان از دست رفته است.

وی تاکید کرد: اعتقادات می‌تواند این هویت را تثبیت و حفظ کند. اگر این اعتقادات با محبت اهل بیت(ع) همراه شود، معجزه خواهد کرد و تنها راه مبارزه با وسوسه های گسترده دنیای مدرن و البته جاهل، همین است.

وزیر کشور با اشاره به فعالیت معاندان انقلاب در فضای مجازی تصریح کرد: راهی جز مصون سازی نداریم. البته به این معنا نیست که راه آنها را باز بگذاریم بلکه باید با شدت مقابله کنیم.

وحیدی اظهار کرد: ما باید نسل جوان را برای گام دوم انقلاب آماده کنیم و لازمه آن، زنده نگهداشتن افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی از اساتید صاحب نام حوزه های علمیه و موسس رئیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی بود که عضویت در مجلس خبرگان رهبری را در کارنامه داشت؛ وی در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ پس از تحمل بیماری در سن ۸۶ سالگی درگذشت و در حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار