کد خبر: 1121019
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر در بدنه و تفکر دانشجویی و اساتید است، گفت: دانشجویان در برابر فتنه های دشمن هوشیار باشند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز(15آذر)، در دیدار با دانشجویان و اعضای بسیج دانشجویی، ضمن تبریک روز دانشجو اظهارداشت: دیدار دانشجویان و جوانان مایه مسرت بوده و همچون نسیم دل انگیز صبحگاهی است که روح و روان و جسم انسان را با نشاط می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دو نگاه نسبت به دانشگاه وجود داشت، افزود: قبل از انقلاب دانشگاه را محلی برای انتشار علوم غربی می‌دانستند که نتیجه آن علم آموزی غربی، علمی بود که از آن چیزی به نام پیشرفت و ارتقاء و تولید را فراهم نشود و به صورتیکه کشور وابسته باشد و نتواند در درون خود را اداره کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب دیدی وسیعی نسبت به دانشگاه به وجود آمد، عنوان کرد: نگاه انقلاب به دانشگاه یک نگاه متفاوت بود که دانشگاه به دنبال استقلال باشد، دانشمندانی با ایمان قوی، معنویت گرا، اخلاق‌مدار، عدالت خواه و با هویت و متعصب به آب و خاک و سرزمین و مردم و پایبند به ارزش‌ها و اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) پرورش دهد که بتواند جامعه را متحول کند.

دانشگاه محلی برای پرورش انسان های متعهد، متخصص، متدین و انقلابی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به بیانات امام راحل به عنوان معمار کبیر انقلاب در رابطه با دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه مبدأ تحول است که باید از درون این دانشگاه ها انسان های متعهد، متخصص، متدین، انقلابی، عالم و توانا در خدمتگزاری به مردم تربیت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در طول چند دهه ای که از انقلاب می گذرد تمام سعی خود را برای تغییر در بدنه، تفکر دانشجویی و اساتید ما به کار برد اما در حوزه دینداری و اسلام زدایی نتوانست کاری از پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: دانشجویان در دوران پیروزی انقلاب پا به پای مجاهدین و مبارزین در زندان و بیرون از زندان تلاش های زیادی کردند و نقش خود را در پیروزی انقلاب ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران پر افتخار دفاع مقدس دانشگاه بیش از ۳ هزار دانشجوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، یادآور شد:  دشمن دست بردار نیست و به دنبال این هستند که همان نگاه ارتجاعی واپس گرایی را در کشور و در بین دانشجویان ایجاد کنند و نباید فریب توطئه های دشمن را خورد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار