کد خبر: 1120928
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

تا پایان آذر ماه طی چهارمرحله بیش‌از یک هزار دانش‌آموز اراکی به مناطق سرزمین نور اعزام می‌شوند.
سرهنگ پاسدار محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک در آیین اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزان اراکی به مناطق سرزمین نور با بیان اینکه راهیان‌نور یکی از روش‌های مؤثر تحقق جهاد تبیین است، گفت: این موضوع می‌تواند الگو‌های موفق و حماسه‌های هویت ساز و ماندگار را به نسل نوجوان و جوان به خوبی معرفی کند.
وی افزود: در طی سالیان اخیر شاهد استقبال گسترده مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان هستیم و در مقاطع مختلف شاهد اعزام گسترده دانش‌آموزان و دانشگاهیان هستیم و این نشان از زنده بودن فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا در بین جوانان دارد.
این مسئول تصریح کرد: اردو‌های راهیان‌نور یکی از مؤثرترین روش‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان جامعه است و با توجه به اینکه امروز یکی از نیاز‌های کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس است اردو‌های راهیان‌نور نقش مهمی در پیشبرد و پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق اهداف دارد.
مهجوری گفت: یکی از ضرورت‌های مهم امروز همکاری و مشارکت برای برگزاری اردو‌های راهیان‌نور است که لازم است سایر دستگاه‌های فرهنگی در کنار بسیج و سپاه نقش آفرینی داشته باشند.
وی ادامه داد: استان مرکزی و خصوصاً شهر اراک همواره در برگزاری اردو‌های راهیان‌نور پیشگام بوده و در ایام فراگیری بیماری کرونا با تدوین یک دستورالعمل و برنامه‌ریزی دقیق اردو‌ها را برگزار کرد.
این مسئول با تشریح برنامه‌های سپاه در اعزام دانش‌آموزان به مناطق سرزمین‌های نور گفت: در سطح شهر اراک آذر ماه چهار مرحله اعزام دانش‌آموزان با مناطق سرزمین نور خواهیم داشت که دو مرحله آن برای دانش‌آموزان پسر و دو مرحله برای دانش‌آموزان دختر است.
مهجوری خاطرنشان کرد: مجموعاً بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان اراکی به اردو‌های راهیان‌نور اعزام می‌شوند و در این اردو‌ها از مناطق عملیاتی دوکوهه، فتح‌المبین، فکه، شهدای هویزه، طلائیه، اروند کنار، علقمه، خین، شلمچه، محمودوند و شوش دانیال بازدید به عمل می‌آید و دانش‌آموزان از طریق روایتگری راویان برجسته از فضای معنوی این اردو‌ها بهره‌مند خواهند شد و اردو‌ها نیز به شکل چهار روزه برگزار می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار