کد خبر: 1120840
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز خبرداد
مدیر کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: برای نخستین بار در استان ارزیابی استاندارد ایمنی مدارس این استان با تدوین ۳۲ شاخص تخصصی آغاز شد.

علی حجرگشت اظهار داشت: این ارزیابی با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش ، نوسازی مدارس و استاندارد البرز ابتدا در مراکز آموزشی مقطع ابتدایی استان انجام می شود تا وضعیت ایمنی و کیفی کلاس های درس در ابعاد مختلف بهبود یابد.

وی بیان داشت: کارشناسان استاندارد و حوزه معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز به صورت مشترک و تصادفی به ارزیابی وضعیت فضاهای آموزشی بر اساس شاخص هایی چون ویژگی اقلیمی، مکانی، ساختاری، نور و صوت، درب ، جنس میز و صندلی کلاس، نشانه گذاری، تجهیزات سرمایش و گرمایش، تخته سیاه، تجهیزات سمعی و بصری، سایت، نقاشی ساختمان ، رنگ ها، تهویه مناسب هوا و فضای سبز مورد بررسی قرار می دهند.

حجرگشت با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس البرز دارای تراکم بالای ۳۰ نفر دانش آموز در کلاس های درس هستند، یادآورشد: البرز فقیرترین استان کشور از نظر سرانه فضای آموزشی است که این ارزیابی می تواند در بیان این مشکل اساسی به مسوولان کشوری و کمک گرفتن از خیرین تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: ارزیابی استاندارد مدارس ابتدایی که بیش از نیمی از جمعیت ۵۳۰ هزار نفری دانش آموزی استان را تحت پوشش قراردارند می تواند در بررسی سازه های آموزشی از نظر قدمت و مقاومت و همچنین تخریب و بازسازی مدارس ابتدایی که نیاز به بازسازی دارند نیز واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: به مدت ۱۰ روز تیم مشترک آموزش و پرورش، نوسازی و استاندارد البرز به صورت تصادفی از ۱۰۰ دبستان استان در راستای ارزیابی مدارس با اولویت فضا، امکانات و تجهیزات بازدید می کنند.

وی افزود: این ارزیابی در بیان کمبود فضای آموزشی، رعایت کامل اصول فنی و استاندارد در ساخت فضاهای آموزشی و صرورت ارتقای ترویج فرهنگ استاندارد ومفاهیم و آموزه‌های استاندارد در مدارس به ویژه در دوره ابتدایی دارای اهمیت بالایی است.استان البرز دارای ۹۵۰ ساختمان فضای آموزشی است که بخشی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار