کد خبر: 1120332
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه اصلاح طلبان خواسته خودشان در جامعه را به نام اغتشاشاگران مطرح می‌کنند، فریب افکار عمومی است؛ یعنی می‌خواهند از وضعیتی که اغتشاشگران در جامعه به وجود آورده اند سواستفاده کنند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در مورد اغتشاشات اخیر گفت: مسلم است پروژه و طرحی است که دشمنان در خارج از کشور آن را پایه ریزی کرده‌اند و بعضی از عناصرشان بر اعتراضات مردمی سوار شده‌اند تا بتوانند بی‌ثباتی و ناامنی را در داخل کشور ایجاد کنند، البته سابق بر این هم این پروژه توسط عربستان سعودی و بعضی از کشورهای نیابتی آمریکا در منطقه به عنوان تهدید علیه ایران مطرح شده بود ولی اجرا شدن آن تا الان به تعویق افتاده است.

* پروژه دشمن برای تبدیل کردن اعتراض به اغتشاش و اغتشاش به ترور

وی افزود: به نظر می‌رسد پروسه‌ای را طراحی کرده اند تا از اعتراض به اغتشاش، از اغتشاش به خرابکاری، از خرابکاری به ترور و در نهایت به جنگ داخلی برسند. در برخی از این مراحل موفق بوده‌اند.

ترقی تاکید کرد: الان در مرحله ترور هستیم که همین مساله شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) و ترورهای کوری که در خیابان‌ها علیه برخی از نیروهای حزب‌اللهی صورت می‌گیرد حاکی از همین نقشه است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به اهمیت مساله اقناع افکار عمومی تاکید کرد: در بعد رسانه متاسفانه در مقابله با دشمن ضعیفیم، دشمن با قدرت وسیع و گسترده‌ای وارد میدان شده و مهندسی افکار عمومی جامعه را در اختیار گرفته و اکنون برخی اقشار خاص است به صورت یکطرفه به انتشار مطالب مورد نظرشان در فضای مجازی می‌پردازند.

وی افزود: نکته سوم که به نظر می‌رسد محل اشکال باشد پیش بینی این نوع حوادث است؛ دستگاه‌های مربوطه ما برای پیش‌گیری از این حوادث چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ مثلا برای دانشگاه چه فرمولی برای مراقبت از این مساله داده شده است؟ این اتفاقات نشان می‌دهد در این بعد هم باید پیش بینی های قوی تری می‌داشتیم و برای جلوگیری از این نوع خسارت ها حداقل آگاهی بخشی و توصیه های لازم پدافندی را انجام می دادیم.

ترقی ادامه داد: برخی اقدامات در حال انجام است که به نظر می رسد ناشی از عدم توجه به مدیریت پدافند ملی در گذشته است. در دولت گذشته مسئول پدافند ملی در جلسات هیچ حضوری نداشته است که طبیعتا هم بین دفاع و پدافند در این زمینه هیچ ارتباطی به وجود نمی‌آید. این هم جزو اقداماتی است که در گذشته انجام گرفته و الان نتایج خودش را نشان می‌دهد.

* اصلاح‌طلبان می‌خواهند از وضعیتی که اغتشاشگران به وجود آورده اند سواستفاده کنند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به پیشنهاداتی که برای حل و فصل این مساله داده می‌شود، تصریح کرد: برخی بحث گفت‌وگوی ملی را مطرح می‌کنند؛ برای انجام گفت و گوی ملی باید این نکته را در نظر داشت که چه کسی این جمع را نمایندگی می‌کند تا با وی به گفت و گو بنشینیم.

وی گفت: اگر اصلاح طلبان مدعی اند که نمایندگی این افراد را برعهده دارند و گفت و گو با آنها باید انجام شود، صراحتا اعلام کنند نماینده اغتشاشگران هستند. این مساله که خواسته خودشان را در جامعه به نام آنها مطرح می کنند فریب افکار عمومی است؛ یعنی می‌خواهند از وضعیتی که اغتشاشگران در جامعه به وجود آورده اند سواستفاده کنند و روی موجی که به وجود آمده سوار شوند تا خواسته های خودشان را به عنوان خواسته های معترضین مطرح کنند.

ترقی افزود: ایجاد رفراندوم، تغییر قانون اساسی یا گفت و گو جزو مسائلی است که این افراد از قبل هم مطرح می‌کردند ولی الان می خواهند رویِ این موج سوار شوند که به نظر می رسد این مساله هم سو استفاده از شرایط به وجود آمده است. مگر اینکه صراحتا اعلام کنند اغتشاشگران نمایندگی‌شان را در گفت وگو، مذاکره و پی گیری مطالباتشان به ما داده اند. اگر همچین مساله‌ای صحت دارد طبیعتا باید اغتشاشگران از آنها حرف شنوی داشته باشند. یعنی اگر اصلاح طلبان بگویند از این مسائل دست بردارید، اغتشاشگران حرفشان را گوش می‌دهند؟ آیا چنین اتفاقی می‌افتد؟ 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که برای حل این مسائل در درجه اول باید ارتباط اغتشاشگران باکسانی که به آنها خط می دهند و فرمانده آنان هستند قطع شود. با قطع ارتباط میان سرباز و فرمانده، سرباز دیگر نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد، به همین دلیل این ارتباط باید قطع شود. 

* لزوم متقاعدکردن افرادی است که فریب خورده‌اند 

وی گفت: نکته بعدی این است که سران اغتشاشگران شناسایی و دستگیر شوند، مساله آخر هم متقاعدکردن افرادی است که فریب خورده‌اند که موضوعی زمان بر است و نیاز به وقت بیشتری دارد؛ این افراد باید متوجه شوند اقداماتی که انجام داده‌اند به ضرر کشور و خودشان است و هیچ نفعی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: هرچه در مسائل کشور پیشرفت می‌کنیم و موفقیت های جدیدی به دست می‌آوریم قطعا باز هم از این نوع توطئه ها علیه نظام شکل می‌گیرد و باید برای این مسائل در آینده به لحاظ دفاعی و خنثی کردن آنها، برنامه داشته باشیم.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار