کد خبر: 1120179
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
کارشناس امور بین‌الملل:
یک کارشناس مسائل بین الملل و اوراسیا با اشاره به همکاری نئونازی‌ها و سایر گروه‌های تروریستی از جمله داعش تصریح کرد که اروپا در جنگ اوکراین به مستعمره آمریکا تبدیل شده است.

«روح‌الله مدبر» کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که اروپا در جنگ اوکراین به مستعمره آمریکا تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل اوراسیا درباره ثروت‌اندوزی آمریکایی‌ها از جنگ اوکراین، گفت: در ابتدای بحران اوکراین مقام معظم رهبری تعبیر دقیقی از این موضوع داشتند. ایشان فرمودند که ریشه حوادث اوکراین، سیاست‌های خصمانه در اوکراین است. اکنون که بیش از ۹ ماه از جنگ در اوکراین می‌گذرد، هر هفته بعد جدیدی که آمریکا در این جنگ صورت داده است، برای نظام بین‌الملل و مقامات اروپایی مشهود می‌شود.

روح الله مدبر گفت: آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که مردم و سرزمین اوکراین به هیچ وجه برای آنان اهمیتی ندارد. ائتلاف میان بریتانیایی‌ها و آمریکایی‌ها سبب درگیری و ایجاد بحران در اوکراین شد. در زمان شروع بحران در اوکراین بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق بریتانیا در سفری که کی‌یف داشت، گفت: «تک تک مردم اوکراین باید بایستند و خونشان در این مبارزه و جنگ ریخته شود. مردم اوکراین باید در مقابل روسیه بایستند.» این موضوعات نشان می‌دهد که این یک طرح آمریکایی-انگلیسی بوده است.

این کارشناس بین‌الملل در ادامه عنوان کرد: آمریکا در نظر داشت تا اوکراین را به «منطقه حائل» برای جلوگیری از افزایش قدرت روس‌ها تبدیل کند. در واقع آمریکایی‌ها تلاش کردند تا اروپایی‌ها را در بحران سازمان یافته در ابعاد مختلف وارد کند. به همین دلیل سال ۲۰۱۹ زلنسکی را روی کار آوردند. آمریکایی‌ها، علاوه بر اینکه اروپاییان را در یک تله خطرناک انداخته‌اند. اروپیان بعد از جنگ اوکراین دچار بحران انرژی شدند که افزایش قیمت سوخت و انواع حامل‌های انرژی از جمله اثرات این جنگ برای آنان است. از سوی دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دچار بحران هویتی، سیاسی و اجتماعی شده‌اند. روزانه تجمعات ده‌ها هزار نفری و بیشتر را روزانه در شهر‌های مختلف اروپا مشاهده می‌کنیم.

اروپا به مستعمره آمریکا تبدیل شده است

مدبر با بیان اینکه جنگ اوکراین ثبات در کشور‌های اروپایی را متزلزل کرده است، گفت: علاوه بر اینکه ثبات در کشور‌های اروپایی متزلزل شده است، اروپاییان چار تحقیر هم شدند. چراکه آنان در سخنرانی‌های خود اذعان کرده‌اند که در بحران اوکراین به ما ثابت شد که امنیت ما وابسته به آمریکا است و ما از خود استقلالی نداریم. ما معتقد هستیم که بعد از «پیمان ماستریخت» اروپا به یکی از استان‌های آمریکا تبدیل شده است. حتی این اتحادیه به ایالت هم تبدیل نشد. ایالت‌ها در آمریکا در برخی از زمینه‌ها از استقلال برخوردار هستند. اروپا در حال حاضر به مستعمره آمریکا تبدیل شده است.

وی افزود: موضوعاتی که بنده می‌گویم در محافل روشنفکری اروپا طرح می‌شود. روشنفکران اروپایی معتقد هستند که هیچ اختیاری از خود ندارند. چرا که کشور‌های اروپایی عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حتی اختیار تصمیم‌گیری ندارند که حمایت خود را از این مسیر کاهش دهند. خسارت تصمیمات سران اتحادیه اروپا را مردم آنجا متحمل می‌شوند. آمریکا فاکتور و ردیفی را درست کرده است برای کشور‌های اروپایی و ماهیانه مبالغ هنگفتی را از آنان دریافت می‌کند.

این کارشناس بین‌الملل با انتقاد از برخورد مقامات آمریکایی مواجهه با مقامات اروپایی، اظهار داشت: برخی از کشور‌های اروپایی در حوزه انبار‌های تسلیحاتی دچار کمبود‌هایی شده‌اند. آمریکایی‌ها در جنگ اوکراین روی دیگر بی‌صداقتی خود را به متحدان اروپایی خود نشان دادند. اروپا در زمان مرکل، صدراعظم سابق آلمان موضوع خط لوله «نورد استریم ۲» طراحی شده بود و در نورد استریم هم در مسیر بود، روسیه و آلمان زیر ساخت توسعه‌ای را ایجاد کرده بودند. آلمان به شدت به انرژی روسیه وابسته و نیازمند بود. این موضوع به نفع سایر کشور‌های اروپای مرکزی بود که این انرژی گازی را به راحتی در دسترس بگیرند. روسیه خط گازی را طراحی کرده بود که از دریای سیاه به اروپا و آلمان برسد. اما با شروع بحران در اوکراین، آلمانی‌ها تحت تاثیر فشار و تبلیغات آمریکایی قرار گرفتند. آمریکایی‌ها تبلیغ می‌کردند که روس‌ها ظرف حداکثر یک‌ماه در در مقابل تحریم‌ها سقوط می‌کنند. بر همین اساس آلمان تحت تاثیر آمریکا قبول کرد که خط لوله گازی نورد استریم را متوقف کنند. امروز اروپا خسارت سنگین تصمیمات خود درباره تحریم گازی روسیه را تحمل می‌کند.

مدبر افزود: گازی که توسط روسیه به پایین‌ترین قیمت در اختیار اروپاییان قرار می‌گرفت را از دست دادند. اکنون آمریکایی‌ها گاز مایع را بین ۶ تا ۱۰ برابر قیمت به اروپا می‌فروشند. مقامات اروپایی چاره‌ای جز خرید این گاز از آمریکا ندارند، این در حالیست که این مقدار گاز مایع کفاف مصرف صنایع اروپایی را به مقدار کم هم نمی‌دهد. چند هفته گذشته مقامات اروپایی اذعان کردند که رفقای آمریکایی در حال «بریدن جیب ما» هستند. این اصطلاحی است که خود مقامات اروپایی درباره آمریکایی‌ها به کار می‌برند. این موضوع نشان دهنده منفعت آمریکا در ادامه بحران اوکراین است.

این کارشناس مسائل اوراسیا، عنوان کرد: اوکراین زمانی به عنوان تولید کننده دوم یا سوم غلات در جهان بود و ذخایر عظیمی غلات داشت. امروزه بخش عظیمی از این ذخایر را آمریکا غارت کرده است. روزانه شاهد هستیم که آمریکایی‌ها از خط ریلی لهستان مقادیر زیادی غلات را از اوکراین غارت می‌کنند. مردم شهر‌های غربی اوکراین برای تهیه مقدار اندکی نان در صف‌های طولانی می‌ایستند تا بتوانند نان را به صورت سهمیه‌بندی دریافت کنند.

مدبر با اشاره به آزمایشگاه‌های تولید بیولوژیک، گفت: امروزه مشخص شده است که آمریکا لابراتور‌هایی برای تولید سلاح‌های میکروبی و بیولوژیک در جهان دارد. بخش عمده‌ای از این لابراتوار‌ها در اوکراین ایجاد شده است. قرارداد‌های محرمانه این لابراتوار‌ها در زمان ویکتور یوشچنکو که از طریق انقلاب مخملی در سال ۲۰۰۵ به ریاست جمهوری اوکراین رسید، با آمریکا امضا شد. پس از آن ویکتور یانوکویچ رییس جمهور ضد غربی اوکراین از اجرایی شدن این قرارداد‌ها ممانعت کرد. این موضوع نشان می‌دهد که اوکراین در وسط اروپا به مرکزی برای آزمایش سلاح‌های میکروبی و و بیولوژیک آمریکا تبدیل شده است. این لابراتور‌ها توسط روسیه کشف و اسناد آن در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داده شد.

مدبر با هشدار درباره وارد شدن سلاح‌ها و گروه‌های مسلح به اوکراین، عنوان کرد: چندین گروه تروریستی که بقایای گروه‌های تروریستی جبهه النصره، الفرقان، داعش به صورت سازماندهی شده و با هماهنگی آمریکا وارد اوکراین شده‌اند و در خطوط مقدم در حال جنگ هستند. انتشار فیلم‌هایی از شکنجه‌های اسرای روس‌تبار نشان می‌دهد که این گروه‌های تروریستی به چه میزان در اوکراین فعال هستند. این گروه‌های تروریستی در کنار گروه‌های نئونازی‌های اوکراینی در حال جنگ علیه روسیه هستند.

مقامات اروپایی از نابخردی سیاسی رنج می‌برد

وی تصریح کرد: بخشی از سلاح‌هایی که به اوکراین وارد می‌شود، در بازار سیاه حتی در اروپا به فروش می‌رسد. برخی از این سلاح‌ها وارد کشور‌های آفریقایی می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که زلنسکی در مافیای قاچاق سلاح دست دارد. ترانزیت کوکائین و هروئین هم از مسیر اوکراین با هدایت کارتل‌های موارد مخدر اوکراین صورت می‌گیرد. بحران در اوکراین در ظاهر یک جنگ، اما در باطن انواع مافیا در حال فعالیت و اقدام است.

این کارشناس بین‌الملل گفت: برخی از مردم اوکراین به دلیل همین جنگ از این کشور مهاجرت و به لهستان رفته‌اند. این افراد به دلیل اینکه در لهستان مکانی برای اقامت ندارند به خانه‌های لهستانی‌ها هجوم برده بودند. لهستان از جمله کشور‌هایی بود که برای جنگ به اوکراین چراغ سبز نشان داده بود. لهستان دیگر توانایی نگهداری آوارگان اوکراینی را ندارد. همزمان دولت لهستان که یک دولت صد در صد آمریکایی است، از شب گذشته نیرو‌های ویژه خود را وارد اوکراین کرده است. ورود نیرو‌های مسلح لهستان به خاک اوکراین به طور قطع به ضرر یکپارچگی اروپا خواهد بود. لهستان مدت‌هاست تلاش می‌کند که بخشی از خاک لهستان را جدا و به خاک خود ضمیمه کند.

وی در پایان تاکید کرد: هرچه بیشتر درباره ابعاد جنگ اوکراین صحبت می‌شود، سیاست‌های بلند مدت آمریکا در این کشور آشکارتر می‌شود. آمریکا اوکراین را به عنوان یک تله برای اروپا در نظر گرفته بود. بورل چندی پیش گفته بود اتحادیه اروپا یک باغ است و سایر کشور‌ها جنگل هستند. مقامات اروپایی از نابخردی سیاسی رنج می‌برند. آمریکا هزاران نفر از دختران اوکراینی را قاچاق کرده است؛ و این موضوع بسیار مهم است. نزدیک ۵ میلیون نفر از اوکراینی‌ها به داخل خاک روسیه پناهنده شده‌اند. دختران اوکراینی که به سایر کشور‌های اروپایی رفتند در دام بزرگ‌ترین مافیای قاچاق انسان گرفتار شده‌اند. در بین دوازده بحث جنایت علیه بشریت قاچاق انسان بزرگ‌ترین مسئله است. این در حالیست که سازمان‌های حقوق بشری در این باره سکوت کرده‌اند. این موضوعات اتفاقات دردناکی برای اوکراینی‌ها است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار