کد خبر: 1119896
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
بسیج سازندگی در تمام استان‌های کشور در حال خدمات‌رسانی به روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار است که در همین راستا در استان قزوین ۱۴۶ پروژه آب شرب در ۹۶ روستا در کنار ۱۱ پروژه راه روستایی که حدود ۵۰ درصد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و همچنین ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد
سجاد مرسلی

بسیج سازندگی در تمام استان‌های کشور در حال خدمات‌رسانی به روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار است که در همین راستا در استان قزوین ۱۴۶ پروژه آب شرب در ۹۶ روستا در کنار ۱۱ پروژه راه روستایی که حدود ۵۰ درصد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و همچنین ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار دارد. با آماده شدن تعدادی از پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به استان قزوین رفت تا در مراسم بهره‌برداری از آن‌ها حضور داشته باشد.

بسیج سازندگی در مسائل مختلفی از جمله نوسازی مدارس، آب روستایی، پل و مأموریت‌های مناطق صعب‌العبور روستایی و کوهستانی و همچنین رفع محرومیت از حاشیه شهر‌ها ورود پیدا کرده است.
بر همین اساس پنج‌شنبه گذشته و همزمان با سفر جانشین فرمانده کل سپاه به قزوین تعدادی از پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در روستا‌های این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
سردار علی فدوی قبل از هر چیز پروژه راه روستایی کهوان آبیک را افتتاح کرد. طول این راه روستایی یک‌ونیم کیلومتر است که در مدت یک ماه تمام کار‌های آن انجام شد.
در حال حاضر ۷۵ خانوار در روستای کهوان ساکن هستند که برای هموار شدن مسیر رفت و آمدشان با عرض ۵/۵ متر، بیش از یک‌هزارو ۲۰۰ تن آسفالت مصرف و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح راه روستایی کهوان آبیک که توسط بسیج سازندگی سپاه ساخته شده، گفت: «خداوند به همه عالم شیرینی حکومت براساس دستور‌های خود را خواهد چشاند، اما شرط آن این است که همه بخواهند».
سردار فدوی با بیان اینکه بخش اعظم عبادت انسان مربوط به خدمت به مردم است بیان کرد: «یکی از دغدغه‌های ما این است که در آستانه چهل‌وچهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نباید برخی از کار‌ها و خدمات انجام نشده باشد.»
وی تأکید کرد: «یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور که هم اکنون در حال انجام است، آبرسانی به روستاهاست که با همراهی سپاه و کمک مردم پیش می‌رود.»
این فرمانده با بیان اینکه هر موضوعی که در انقلاب اسلامی وجود داشته باشد دغدغه سپاه است و در کیفیت خدمت به مردم نباید تعلل شود، اضافه کرد: «رفع گرفتاری مردم را وظیفه خود می‌دانیم و تا به سرانجام رسیدن آن در عرصه هستیم. اقتصاد و معیشت یک موضوع دائمی همه مردم است و اگر با نگاه دینی و اخروی به خدمت به مردم نگاه می‌کردیم تا به امروز مردم با این مشکلات روبه‌رو نمی‌شدند.»
بعد از آن جانشین فرمانده کل سپاه ۲۰ خانه محروم که تکمیل شده و آماده بهره‌برداری بودند را تحویل ولی‌نعمتان کمیته امداد امام خمینی (ره) داد.
این خانه‌ها بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسیده ساخته شده‌اند.
تفاهمنامه‌ای که سازمان بسیج سازندگی متعهد شده در سال‌جاری ۱۰۰ واحد ۵۰ متری برای محرومان بنا کند.
پروژه‌های آبرسانی بسیج
جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه حضورش در قزوین از پروژه مجتمع بسیج آبرسانی قاقازان به طول ۴۸ کیلومتر بازدید کرد. این پروژه می‌تواند ۲۳ روستای منطقه را پوشش داده و نیاز آبی آن‌ها را تأمین کند.
در کنار این اقدامات و با تلاش جهادگران بسیجی استان قزوین قرار است پنج مجتمع آبرسانی در استان قزوین در ۹۶ روستا و به طول ۲۴۲ کیلومتر اجرا شود. این پروژه ۴۷ مخزن و پنج حلقه چاه دارد. بازدید از مخزن آب در حال ساخت روستای طزرکش و حضور در یادواره شهدای شهر اقبالیه از دیگر برنامه‌های سفر سردار فدوی در قزوین بود.
با افتخار انجام امور را می‌پذیریم
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در آئین افتتاح پروژه راه روستایی روستای کهوان آبیک که با حضور جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: «قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قزوین مسئولیت اجرای ۲۴ پروژه را بر عهده دارد.»
سردار رستمعلی رفیعی آتانی با بیان اینکه از این ۲۴ پروژه، اجرای ۱۱مورد به بسیج سازندگی سپرده شده، افزود: «با همت جهادگران سازندگی استان ۹ پروژه زودتر از موعد انجام و آماده بهره‌برداری است و حالا با افتخار عنوان می‌کنیم فرهنگ خدمت بی‌منت به مردم عمومی شده و مطالبه مردم از مسئولان نیز در حوزه‌های مختلف منطقی است.» وی با بیان اینکه اگر در دور دست‌ها کاری بر زمین مانده را می‌پذیریم تا به سرانجام برسانیم، اضافه کرد: «ما رقیب هیچ پیمانکار یا بخش خصوصی نیستیم. بسیج مثل همیشه پیشقراول و فدایی ملت است و آمادگی داریم سخت‌ترین کار‌ها را به بهترین شکل و کیفیت ارائه دهیم.»
اجرای ۱۴۶ پروژه آب روستایی
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین با بیان اینکه این سازمان در سطح کشور در کنار مردم است و هرکجا که کار روی زمین مانده یا دشواری باشد و مردم در شرایط سخت قرار بگیرند جهادگران بسیجی سازندگی ورود پیدا می‌کنند، گفت: «در سال‌جاری در حوزه مسکن محرومان، تفاهمنامه‌ای ملی و استانی با کمیته حضرت امام (ره) انعقاد شد تا به دنبال ساخت و مرمت منازل مسکونی این بخش از جامعه باشیم.»
سرهنگ امیرعلی حسینیانی بیان کرد: «همچنین در حوزه آب شرب با وزارت نیرو و آب کشاورزی با جهاد کشاورزی نیز تفاهمنامه‌های مختلفی در جهت رفع محرومیت و حل مشکلات مردم منعقد شده است.»
به گفته این مسئول هم‌اکنون در ۹۶ روستا ۱۴۶ پروژه آب شرب روستایی در قالب پنج مجتمع و الباقی پروژه‌ها به صورت تک روستایی در حال انجام است. همچنین ۱۱ پروژه راه روستایی وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و باقیمانده هم تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شوند.
حسینیانی تأکید کرد: «برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان، تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد منعقد شده که ساخت ۱۰۰ واحد آغاز شده و از این تعداد ۲۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.»
وی با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال اقدامات مؤثری انجام شده است عنوان کرد: «در حوزه انرژی و پنل خورشیدی ۳ هزار واحد با هماهنگی نهاد‌های همکار در دستور کار قرار دارد که در طول سال عملیاتی خواهد شد. در حوزه اشتغال هم بالغ بر ۲۲۲میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه چهاردرصدی در خدمت افراد فاقد شغل قرار گرفت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار