کد خبر: 1119578
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
حمیدرضا شاه‌نظری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان دیدار اخیر بسیجیان با ایشان بدون اینکه شرح اضافه‌ای دهند خطاب به آنان فرمودند: «آخرین توصیه من آیه قرآن است: وَ لا‌تَهِنوا وَ لاتَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین» این توصیه به خصوص در شرایط کنونی ناظر به چیست و چه افق‌هایی را پیش روی ما قرار می‌دهد؟
این آیه بعد از جنگ احد که به خاطر عدم اطاعت کامل از فرماندهی، بر قوای اسلام شکست وارد شده و در نتیجه آن، روحیه مسلمانان ضعیف گردیده بود، نازل شد و خداوند در آن، به مسلمانان تذکر داد که شما به واسطه ایمان به خدا بر دیگران برتری پیدا کرده‌اید، از این رو به خاطر این شکست احساس ضعف نکنید و اندوهگین نباشید، در حالی‌که اگر ایمان خود را حفظ و تقویت کنید در نهایت برتری از آن شما خواهد بود. بر اساس همین بشارت بود که مسلمانان با ثبات قدم و ایمان به وعده‌های الهی و مجاهدت‌های بسیار، در نهایت بر کفار پیروز شدند و شهر مکه و بعد‌ها سرزمین‌های زیادی را از سلطه کفار خارج کردند.
حدود ۴۳ سال پیش ملت ایران تصمیم گرفت عزت، استقلال و اقتدار خود را در سایه اسلام احیا کرده و از زیر یوغ سلطه‌گران غربی خارج شود و برای تحقق این هدف بهترین فرزندان خود را نیز تقدیم کرد و تاکنون نیز مقاوم و استوار برای حفاظت از دستاورد‌های آن ایستاده است.
روند تحولات جهانی و سیطره نظام لیبرال‌سرمایه‌داری با محوریت امریکا در جهان تا پیش از انقلاب اسلامی با چنان شدت و حدتی در جریان بود که حتی استراتژیست‌ها و تئوریسین‌های غربی سرمست از سیطره خود و حتمیت شکست کمونیسم و دیگر مدعیان، مارش پیروزی نهایی لیبرال‌دموکراسی را نواخته و با خیال راحت در حال برنامه‌ریزی برای فروپاشی نظام کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی و ترسیم صورت‌بندی هایی، چون «نظم نوین جهانی» و تئوری‌پردازی از سیطره عالمگیر «لیبرال دموکراسی» به عنوان دین جدید جهانی بودند که سال‌ها بعد به نظریاتی، چون «پایان تاریخ» ختم شد. در میانه همین سرخوشی و سرمستی بود که ناگهان ملت ایران خروشیدن گرفت و بساط سلطه آنان را از ایران و منطقه برچید و نوید آغاز تغییر نظم جهانی امریکامحور و پایان سیطره غرب را به جهانیان داد.
در این سال‌ها روزی نبوده که توطئه‌ای توسط دشمنان این ملت و کسانی که انقلاب اسلامی بساط سلطه و ظلم آنان را برچید علیه انقلاب اسلامی و علیه ملت ایران انجام نشود. سؤالی که در این میان مطرح است این است که آیا در این مدت دشمن توفیقی به دست نیاورده است، و آیا ما ضعف و اشتباهی نداشته‌ایم، واضح است که پاسخ به هر دو سؤال مثبت است و روشن است که برای دشمن بیدار و مترصدی که سرمایه هنگفتی از چپاول ملت‌ها اندوخته است، هزینه نمودن میلیون‌ها و بلکه میلیارد‌ها دلار برای موفقیت در جنگ شناختی‌ای که جنگ رسانه‌ای این روز‌ها فقط یک وجه آن است برای استفاده از این ضعف‌ها، اشکالات، کم‌کاری‌ها و اشتباهات، زحمت و مشقت چندانی ندارد و باز روشن‌تر است که بالأخره این هزینه‌کردن‌ها و این تلاش‌های دشمنان نیز قطعاً اثراتی داشته و باعث در اختیار گرفتن مدیریت کنش‌های بخش هرچند اندکی از مردم توسط دشمن شده و هزینه‌هایی بر کشور و مردم تحمیل کرده است و پرواضح است که این مسیر مملو از رنج و سختی است و فشار زیادی بر کسانی که در این راه ثابت‌قدم هستند و ذره‌ای در حقانیت آن تردید ندارند وارد خواهد کرد.
دشمنی امروز جمهوری اسلامی ایران با ایالات متحده امریکا، تقابل صرف بین دو کشور متخاصم بر سر مسائلی همچون اختلافات ارضی یا مسائلی از این دست نیست بلکه صحنه تقابل مظلوم و ظالم، استضعاف و استکبار و انسانیت و حیوانیت است. فارغ از هر نگرشی که در داخل کشور به ایران و نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم، امروز در نظر جهانیان، ایران نماد مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه‌گران جهانی است و ملت‌های مستضعف دنیا چشم امید زیادی به آن بسته‌اند و دقیقاً به همین خاطر است که این روز‌ها مسابقه فوتبال بین تیم‌های ملی ایران و امریکا به صورت غیرعادی این‌قدر بازتاب جهانی داشته و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، آن را پیگیری می‌کنند و باز به همین خاطر است که همه رسانه‌ها و سربازان رسانه‌ای فارسی‌زبان امریکا چند ماه است برای باخت ایران، برنامه‌ریزی و فشار روانی زیادی وارد می‌کنند و امروز از عدم موفقیت تیم ایران سر از پا نمی‌شناسند.
امروز صحنه مسابقه فوتبال، عرصه مبارزه و رقابت ایران با امریکا نیست بلکه رقابت اصلی بین این دو بر سر انسانیت و بر سر کرامت انسان‌هاست. رقابت بین مردانی است که با خون خود ملت‌های منطقه را از شر داعش و داعشیان که دست‌پروردگان غرب هستند نجات دادند و مردانی که به کشتار صد‌ها هزار زن، کودک و مرد بیگناه عراقی و افغانستانی افتخار و عکس‌های این جنایات را بدون ذره‌ای شرم منتشر می‌کردند.
امروز همان انرژی‌ای که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند زنده و پویا است و حتی قوی‌تر از قبل نیز شده است. از این رو باید صحنه را خوب شناخت و از برخی شکست‌های مقطعی یا جولان‌ها و گستاخی‌های باطل، اندوهی به دل راه نداد چرا که به فرموده امام علی (ع) «حق، جریان پیوسته دارد و باطل جولان مقطعى.» به‌رغم همه کاستی‌ها و اشکالات، راه برای ما روشن است و ما اجازه سستی نداریم و حق نداریم ذره‌ای حزن به دل راه دهیم، به خصوص در دوران غلبه ما و در زمانه‌ای که روز به روز از ابهت پوشالی امریکا کاسته شده و تغییر نظم جهانی در حال تحقق یافتن است و اگر سر و صدایی هم هست نشانه همین افول بوده و آخرین دست و پا زدن‌ها و تلاش‌های مذبوحانه کسانی است که در سه قرن گذشته همه بشریت را برای رفاه و آسایش خود به گروگان گرفته و شهوات و حیوانیت را جایگزین انسانیت کرده‌اند و از همین روست که رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۰ فرمودند: «اگر ملتی با نام خدا با یاد خدا برای خدا و در راه خدا به سمت اهداف الهی حرکت کند، خدای متعال او را کمک می‌کند. امروز ملت ما بحمداللَّه اینجوری است. مسئولین ما، ملت ما، دولت ما زحمت می‌کشند، تلاش می‌کنند. در این کشور، در جهت اهداف الهی دارد کار می‌شود؛ لذا خدای متعال کمک می‌کند. نقطه مقابل آن، کسانی هستند که علیه بندگان خدا، علیه راه خدا، علیه اهداف الهی کار می‌کنند. سرنوشت آن‌ها سرنوشت بدی است. حالا یک چند صباحی هم جولانی می‌کنند. «للباطل جوله»؛ باطل یک جولانی می‌کند، اما این جولان سرانجامی ندارد. نتیجه‌اش همین چیزی است که الان مخالفین، دشمنان و مستکبرین دارند نگاه می‌کنند. به حول و قوه الهی، فردای این منطقه از امروزِ این منطقه به مراتب بهتر خواهد بود و ان‌شاءاللَّه به برکت همت ملت‌ها و حرکت ملت‌ها در راه اسلام، تفضلات الهی بر ملت‌ها بیشتر خواهد بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار