کد خبر: 1119532
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور:
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات بستری مطمئن برای تحقق مردم سالاری دینی است و وظیفه همه مجریان این امر، فراهم سازی هر چه با شکوه انتخابات و حضور آحاد جامعه در آن است.

محسن اسلامی در آئین افتتاحیه سالن شهید سلیمانی ستاد انتخابات کشور که با حضور محمد رضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور و مدیران ارشد انتخابات استان خراسان شمالی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در نشست امروز شرایط و امکانات فنی و زیرساختی استان خراسان شمالی مورد بررسی قرار گرفت؛ اظهار کرد: با توجه به بازه زمانی باقی مانده به برگزاری انتخابات، ضرورت دارد به صورت جدی تقویت امکانات زیرساختی و پشتیبانی استان‌های کشور پیگیری شود.

اسلامی یادآور شد: در این نشست‌ها از نزدیک مطالبات، خواسته‌ها و نیاز‌های فنی و نیروی انسانی استان در امر برگزاری انتخابات بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نشست‌های تقویت برگزاری انتخابات ۱۲ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقوله اهمیت انتخابات در منظومه فکری و گفتمانی نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انتخابات بستری مطمئن برای تحقق مردم سالاری دینی است و وظیفه همه ما به عنوان مجریان این امر خطیر، فراهم سازی هر چه قوی‌تر و با شکوه‌تر انتخابات و حضور آحاد جامعه در آن است.

اسلامی افزود: برنامه‌ریزی وزارت کشور در موضوع انتخابات، ارتقای مشارکت مردم است و در این خصوص باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر مهم بهره گیریم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی سالم، منظم و قانون‌مدار در کشور، گفت: لایحه جامع انتخابات با امضای مقام عالی وزارت تقدیم معاون اول ریاست جمهوری شده است و انتظار می‌رود با تأیید نهایی این لایحه در هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم برنامه ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات صورت دهیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: ملاک اصلی در تدوین این لایحه، اعمال ۱۸ بند سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار