کد خبر: 1119349
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹
گفته‌اند فوتبال افیون توده‌هاست، مثل همه چیز دنیا که لهو و لعب و زینت و تفاخر و تکاثر است، فوتبال هم اضافه بر آن! این دنیا ترکیبی از غم و شادی است، غم‌ها و شادی‌هایی که از رنگی و جلوه‌ای می‌آید و می‌رود. فوتبال، ترکیبی است از شوت و یک توپ غلتان سر‌به‌هوا و جریان باد و تصمیم‌های عاجل و شانس و البته شجاعت و تدبیر و تجربه و قدرت بدنی. فوتبال مثل رؤیاست، رؤیایی که هیچ‌گاه به گردپای حقیقت نمی‌رسد و هرگاه ناتمام میان بود ونبود ر‌ها می‌شود. فوتبال مثل دنیاست، می‌گذرد و یک برنده و یک بازنده به جا می‌گذارد. ما بازی اصلی را بردیم، بازی وحدت دل‌های مردم! درست وقتی که برنامه تجزیه خاک ایران، خاک یاران عشق را در سر داشتند، به میدان فوتبال آمدیم و یکی از بی‌نظیر‌ترین ترکیب‌ها و وحدت‌های ملی ایرانیان را رقم زدیم. ما به سوی آینده می‌رویم. توقف نمی‌کنیم، رؤیایی بود که ناتمام ماند، بیدار می‌مانیم و رؤیای نیمه‌تمام خود را تمام می‌کنیم

گفته‌اند فوتبال افیون توده‌هاست، مثل همه چیز دنیا که لهو و لعب و زینت و تفاخر و تکاثر است، فوتبال هم اضافه بر آن! این دنیا ترکیبی از غم و شادی است، غم‌ها و شادی‌هایی که از رنگی و جلوه‌ای می‌آید و می‌رود. فوتبال، ترکیبی است از شوت و یک توپ غلتان سر‌به‌هوا و جریان باد و تصمیم‌های عاجل و شانس و البته شجاعت و تدبیر و تجربه و قدرت بدنی. فوتبال مثل رؤیاست، رؤیایی که هیچ‌گاه به گردپای حقیقت نمی‌رسد و هرگاه ناتمام میان بود ونبود ر‌ها می‌شود. فوتبال مثل دنیاست، می‌گذرد و یک برنده و یک بازنده به جا می‌گذارد. ما بازی اصلی را بردیم، بازی وحدت دل‌های مردم! درست وقتی که برنامه تجزیه خاک ایران، خاک یاران عشق را در سر داشتند، به میدان فوتبال آمدیم و یکی از بی‌نظیر‌ترین ترکیب‌ها و وحدت‌های ملی ایرانیان را رقم زدیم. ما به سوی آینده می‌رویم. توقف نمی‌کنیم، رؤیایی بود که ناتمام ماند، بیدار می‌مانیم و رؤیای نیمه‌تمام خود را تمام می‌کنیم.
تیم ملی فوتبال ایران با قبول شکست یک برصفر مقابل امریکا از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازماند. دیشب شاگردان کارلوس کی روش در یک بازی پرانتقاد و محتاطانه در حالی که برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشتند با تک گل دقیقه ۳۸ پولیشیچ مغلوب امریکا شدند تا بهترین فرصت را برای صعود تاریخی از گروه خود در جام جهانی از دست بدهند.
ایران فرصت صعود را از دست داد، اما با وجود تمام شیطنت‌ها و جو‌سازی‌هایی که علیه تیم ملی صورت گرفت باز هم جنگید و تا پایان تمام تلاش خود را به کار بست. حالا جام جهانی تمام شده، اما آینده همچنان مقابل فوتبال ایران و جوانان شایسته آن است؛ آینده‌ای که می‌توان با برنامه ریزی درست آن را ساخت و با شجاعت بیشتر به استقبال آن رفت.
ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و سعیدعزت اللهی وارد میدان شد.
نکته جالب توجه بازگشت دوباره علیرضا بیرانوند به ترکیب اصلی تیم ملی بود. شماره یک ایران که در اوایل دیدار مقابل انگلیس در برخورد با مجید حسینی دچار آسیب دیدگی شده بود، بازی با ولز را از دست داد، اما در نهایت در این جدال بار دیگر جانشین سیدحسین حسینی شد. زوج قلب دفاعی ایران در این بازی همانند دیدار مقابل ولز با حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی شکل گرفته بود؛ دو بازیکنی که در جریان بازی با ولز موفق ظاهر شدند. رامین رضاییان ستاره جدال قبلی ایران برابر ولز هم بار دیگر در سمت راست دفاعی ایران قرار گرفت. در سمت مقابل نیز میلاد محمدی ایستاد. در خط میانی نیز سعید عزت اللهی در دومین حضور فیکس خود در ترکیب، در کنار احمد نوراللهی وظیفه تخریب حملات حریف را عهده‌دار بودند و احسان حاج صفی در سمت چپ و علی قلی زاده نیز در سمت راست، دیگر عناصر خط میانی تیم ملی را شکل دادند. کمی جلوتر مهدی طارمی وظیفه اتصال خطوط تیم ملی را در فاز تهاجمی عهده دار بود و در نوک خط حمله نیز سردار آزمون قرار گرفت تا ایران مثل بازی با ولز سیستمی رو به جلو داشته باشد.
برخلاف آنچه تصور داشتیم ایران توپ و میدان را کاملاً به امریکا داد و دل به ضد حملات خوش کرد. درست برعکس بازی با ولز که از همان ابتدا به دروازه حریف یورش بردیم. بازی ساکن و پراشتباه در سایه پاسکاری‌های نامناسب دقیقاً همان کاری بود که امریکایی‌ها را راضی می‌کرد. در مقابل امریکا با پاس‌های کوتاه و سرعتی لحظه به لحظه حلقه محاصره را تنگ می‌کرد. نفوذ‌های سرجینیو دست از سمت چپ ایران، جایی که میلاد محمدی و احسان حاج صفی حضور داشتند، بلای جان ایران شده بود و در نهایت هم به نتیجه رسید. یک ارسال پشت دفاع با نفوذ بی نقص «دست» ضربه سر او روی پای پولیشیچ جلوی دروازه جفت و جور شد تا تا توپ دور از دستان بیرانوند به گل اول امریکا تبدیل شود.
ایران گل را دریافت کرد، اما بازی با همان روند ادامه پیدا کرد. امریکا بازهم سوار بازی بود و ایران تنها پراشتباه دفاع می‌کرد. درست مانند نیمه اول بازی با انگلستان در دقایق تلف شده نیمه اول امریکا بازهم به گل رسید و این بار وه آ با یک فرار خوب گلزنی کرد، اما VAR به داد ایران رسید تا اختلاف بیشتر نشود و نیمه اول با همان تک گل به سود امریکا تمام شود. نیمه‌ای که ایران خیلی خوش شانس بود که با همان تک گل به پایان رسید.
نیمه دوم اوضاع همانی بود که در نیمه اول بود. ایران همچنان بدون برنامه و با شتابزدگی بازی می‌کرد و این به تیم امریکا که با همان تک گل هم صعود می‌کرد امید می‌داد که با حفظ توپ و دلخوش کردن به ضد حملات بر بازی سوار شود. نیمه دوم سامان قدوس جای سردار آزمون را گرفت و دو موقعیت خوب گلزنی را از دست داد.
به میدان آمدن مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی و کریم انصاریفرد هم کار تیم ملی را راه نینداخت چرا که تیم اصلاً برنامه درستی برای حمله نداشت. با این حال در ۱۵ دقیقه پایانی ملی پوشان ایران هر کاری که می‌توانستند انجام دادند تا به گل برسند، اما بازی احساسی ایران در سایه دفاع هوشمندانه امریکا کار را سخت کرده بود تا درنهایت این امریکا باشد که با همان تک گل نیمه اول پولیشیچ به برتری برسد و به عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله بعد صعود کند و حریف هلند در یک هشتم نهایی شود.
انگلستان ۳ – ولز صفر
در دیگر بازی این گروه انگلستان موفق شد با سه گل ولز را شکست دهد. برای انگلستان در این بازی راشفورد دو گل و فیل فودن یک گل به ثمر رساندند تا انگلستان با کسب ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین این گروه گام به مرحله بعدی بگذارد و به مصاف سنگال برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار